Výbor Evropského parlamentu pro životní prostředí (ENVI) schválil svou zprávu o emisní normě Euro 7. Na listopadovém zasedání by tak o emisních limitech pro osobní i nákladní automobily mohlo hlasovat už celé plénum Evropského parlamentu. Novinářům v Bruselu to řekl zpravodaj návrhu v EP Alexandr Vondra (ODS).
Na dojednání předchozího návrhu v Radě Evropské unie se významnou měrou podílelo Česko, které vedlo koalici stejně smýšlejících států, v níž byly ještě Francie, Itálie, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko.
Všechny tyto země se postavily proti původní, podle nich nerealistické variantě normy, kterou navrhla Evropská komise. S následným kompromisem, který představilo na konci září španělské předsednictví, ale už byly tyto země spokojené. Po hlasování v Evropském parlamentu budou následovat ještě takzvané trialogy, které jsou stěžejní součástí přijímání unijních norem. Na finálním znění tak budou pracovat španělské předsednictví, europoslanci a Evropská komise. Europoslanec Vondra doufá, že se konečné dohody podaří dosáhnout ještě do konce letošního roku.
Podle návrhu, který 25. září schválili ministři EU zodpovědní za konkurenceschopnost, by automobilky měly snižovat emise nových vozidel méně a zároveň by měly mít na přípravu změn delší dobu. Konkrétně emisní limity pro osobní a užitková vozidla by měly zůstat na úrovni, kterou už dnes obsahuje platná emisní norma Euro 6. Pokud jde o nákladní automobily, tyto limity by měly být o něco přísnější.
16.10.2023Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva