Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

MPO HOSTILO KONFERENCI SVAZU OBCHODU

Ministerstvo průmyslu a obchodu v Praze hostilo v úterý 17. října odbornou konferenci věnovanou aspektům využití ojetých automobilů v oblasti podnikání. Organizoval jí Svaz obchodu a cestovního ruchu spolu s Asociací obchodu ojetými automobily.

Moderátorem a prvním řečníkem byl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a v průběhu konference vystoupili také Jiří Grunt, předseda Asociace obchodu ojetými automobily, Karolína Topolová generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holding, Jana Hanušová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace, Martin Charvát, provozně technický ředitel společnosti Meyra CZ a Jan Matoušek, ředitel České asociace pojišťoven.

Český trh s ojetými vozy

Obchod se ojetými osobními automobily představuje v České republice zhruba tři a půl násobek registrací nových vozů, tedy ročně cca 700 000, díky kterým se zobchoduje hodnota 190 miliard Kč. Podle informací společnosti AAA Auto a Mototechna připadá v jejich síti zhruba 15 procent prodejů na firmy, což je zajímavý údaj.

V době před „Kovidem“ převládal u firem a podnikatelů nákup automobilů nových, ale v posledních letech se situace mění a zájemci o koupi ojetin rostou i mezi firmami a podnikateli. Je to nejen v důsledku současné ne vždy jisté hospodářské situace, ale také až dramaticky rostoucích cen nových vozů.

Nákupu ojetých automobilů nahrává také více prověřovaná kvalita ojetin, kdy je k dispozici skutečná historie mnoha nabízených vozidel, díky které se kupující snadněji dozví, v jakém stavu vozidlo je a co v průběhu dosavadního provozování prodělalo. I to přispívá k zájmu firem o ojeté vozy, zejména o ty mladší.

Prodej firmám má svá specifika

Firemní klientela na trhu s ojetými automobily zahrnuje jak drobné živnostníky, tak menší firmy s obratem do 30 milionů, ale i velké korporáty s miliardovými obraty. Jedná se o typické prodeje B2B a pro takové již mnohé větší autobazary mají samostatné specialisty. Obchodování s ojetými vozy v rámci firemní klientely vychází z předpokladu, že u firem bývá doba provozování obvykle 5 až 6 let, zatímco živnostníci a soukromé osoby si nechávají auta většinou 7 až 10 let.

Také financování se víc zaměřuje na firmy a ojeté vozy

Segment ojetých firemních vozů je stále zajímavější i pro společnosti poskytující na jejich nákup úvěry či leasing. V poslední době jsou právě zánovní automobily zdatným soupeřem nových vozů. Pořízení ojetého vozu může snížit ztrátu spojenou s poklesem hodnoty po koupi vozu nového. Společnosti vycházejí firmám vstříc při nákupu mladých ojetin také lákavými nabídkami financování a zvýhodňujícími balíčky, nebo prodlouženou tovární zárukou, takže některé parametry financování jsou často srovnatelné s výhodami financování nových vozů.

Byznys s ojetinami sílí a profesionalizuje se

Konference ukázala, jak se obchodování s ojetými automobily změnilo zejména za posledních zhruba pět let. A to nejen profesionalizací samotných prodejců, kultivováním prodejních prostředí, ale zejména stále širším využíváním prověřování samotných vozidel a procesu služeb, jakými jsou financování či dodávky náhradních dílů. Daří se také stále lépe eliminovat nešvary, které dlouhodobě provázely „bazarové“ prodeje, jakými je klamání zákazníků stáčenými počítači ujetých kilometrů, zatajování skutečného technického stavu včetně prodělaných havárií, „omlazování“ vozidel, vytváření falešné historie, nabídky odcizených vozidel s padělanými identifikátory atd. I tato fakta přispívají k růstu důvěry a získávání nových zákazníků z řad firem.

Karel Beránek, MPO

18.10.2023Autodealers

Informace odjinud

Hyundai Concept Three naživo: Budoucí malá elektrika připomíná dětství

Českému zastoupení značky Hyundai se podařilo přivézt na pražský e-Salon svou největší novinku, koncept Three. Předpovídá budoucí kompaktní elektromobil, sám o sobě však nejvíc připomíná úplně něco jiného.
auto.cz

Kauza airbagů Takata je pořád živá! BMW kvůli tomu svolává do servisů

Svolávací akce na airbagy firmy Takata jsou, jak se zdá, stále živé. Dokazuje to i automobilka BMW, která z toho důvodu opět svolává vybrané modely.
auto.cz

Leapmotor chystá malý crossover s velkým významem. Vypadá jako Mini Countryman

Leapmotor už v Evropě zakotvil s modely T03, C10 a čerstvě uváděným B10, teď ale míří ještě níž. Novinka A10 má délku kolem 4,2 metru a míří přímo na segment B-crossoverů. Díky technice s lidarem a podpoře skupiny Stellantis z něj může být jedno z nejdostupnějších „chytrých“ SUV na trhu.
auto.cz

TEST Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI eHybrid – Čtyřkolka by se šikla

Zatímco větší multivan si v plug-in hybridní verzi umí pohánět i zadní kola, Passat Variant tohle nedokáže ani v nejvýkonnější variantě s dvěma stovkami kilowattů. Škoda…
auto.cz

Na „Vatikánu“ nejen do Vatikánu. Co nabídne podzimní Retro Garáž?

Aukce spojená s burzou historických vozidel Retro Garáž má už dlouhou tradici. Vždyť v sobotu 15. listopadu se uskuteční už 19. v pořadí. Vybrali jsme nejzajímavější položky.
auto.cz

Také Subaru brzdí s elektromobilitou. Místo toho se zaměří na hybridy

Japonská značka sice nedávno představila hned dvě nové elektrické novinky, z původních sebevědomých plánů ovšem couvá ve prospěch hybridů.
auto.cz

Známe české ceny Toyoty C-HR+. Soupeř Škody Elroq vyjde na zajímavé peníze

Japonská automobilka se po počátečním faux pas do elektromobility pořádně opírá. Na český trh aktuálně vstupuje s kompaktním SUV C-HR+, který bude konkurovat hlavně Škodě Elroq.
auto.cz

Legendární a „všemocný“ olej WD-40: Tohle použití určitě neznáte. Neublíží autu?

Penetrační olej WD-40 zná patrně každý, kdo někdy něco dělal nejen na autě, ale také doma. Jeho využití je velmi široké a vlastnosti obecně velmi dobré. Co všechno dokáže?
auto.cz

Nejvtipnější auto všech dob? Tato krabice od bot na kolech je něco pro sběratele

V době, kdy se automobilky předháněly v aerodynamice, přišlo Daihatsu s něčím, co dodnes působí jako z jiného světa. Auto, které se nebálo vypadat jako krabice od bot na kolech. Jenže tahle krabice měla v rukávu víc triků, než byste čekali.
auto.cz

Peugeot Polygon chce už brzy změnit pravidla hry. Klíčové prvky přenese do sériové výroby

Polygon Concept propojuje virtuální ostrov z Fortnite s reálným světem a naznačuje podobu příští generace malého Peugeotu. Hravý hatchback s motýlími dveřmi, obřím head-up displejem a novým i-Cockpitem má ambici stát se „game changerem“ roku 2027.
auto.cz

První elektrická je tu: Tatra Force e-Drive BEV to dělá po svém, k vidění je v Praze

Kopřivnická Tatra Trucks vstoupila do nové éry. Na veletrhu e-Salon 2025 v Praze představila svůj první plně bateriový nákladní elektromobil. Robustní osmikolový stroj spojuje tatrováckou odolnost s moderními technologiemi.
auto.cz

Jak prodávat elektrický Volkswagen za půl milionu? Šéf designu v Praze prozradil plán

Technika a komfort na prvním místě. Šetření nákladů se tedy odehrává tam, kde to zákazníky „bolí“ nejméně.
auto.cz

Nový Renault Clio má české ceny. Začíná na neuvěřitelné částce!

Šestá generace francouzského bestselleru měla být původně jen hybridní, díky konvenční variantě však jeho akční ceník může začínat pod 400 tisíci korun. Na českém trhu je již možné ho objednávat.
auto.cz

Nový Hyundai Nexo na vodík dorazil do Prahy. Známe detaily jeho pohonu

Druhá generace vodíkového crossoveru značky Hyundai je výkonnější než dřív a veze si větší zásobu vodíku. Také konečně může tahat přívěsy, byť nijak těžké.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.