Majitelé elektromobilů, kteří dosud mohli parkovat v pražských modrých zónách zdarma po neomezenou dobu, o svoji výsadu v příštím roce s velkou pravděpodobností přijdou. „Vyplývá to z průběhu dosavadního vyjednávání o nové podobě parkovacího schématu v hlavním městě,“ píše Týdeník Euro.
Pražský magistrát se jejími návrhy zabývá už od letošního jara. Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib uvedl:
„Máme v koaliční smlouvě, že budeme reformovat celý systém s cílem zklidnit dopravu v centru. Budeme muset ukončit podporu elektromobilů, které parkují zadarmo. Protože to je věc, která měla smysl v minulosti, ale teď už smysl nedává. Elektromobil zabírá místo jako kterékoliv jiné auto.“
Asociace reprezentující automobilový a elektromobilní průmysl jsou ale přesvědčeny, že případné přijetí takového rozhodnutí by zvýšilo emise a hluk z dopravy v Praze a vyslalo nesprávný signál směrem k veřejnosti. Praha a její okolí jsou ekonomicky nejsilnější oblast České republiky, a možnost zdarma zaparkovat v Praze při dojíždění do práce je jeden z mála benefitů, kterého se majitelům elektromobilů v Česku dostává.
Co na to magistrát? „Komplexní parkovací reforma je v tuto chvíli řešena a prochází diskusí jednotlivých politických klubů. Definitivní podoba však v této chvíli není známa a jakékoli konkrétní vyjádření by v tuto chvíli bylo předčasné,“ uvedl před časem na dotaz Týdeníku Euro Tadeáš Provazník z tiskového odboru magistrátu.
Tisková konference na magistrátu
Finální návrh v listopadu projednávala magistrátní rada. Pátého prosince se na magistrátu konala tisková konference, kde byly představeny návrhy, které jsou nyní posílány k připomínkování všem 57 městským částem. Podle nich by čisté elektromobily mohly parkovat v pražských placených zónách jen jednu hodinu zdarma.
„Byl by to velký ústup od současné situace, kdy časově neomezená možnost parkování motivovala řadu Pražanů ke koupi elektrifikovaného vozu. Ale zůstala by tu alespoň podpora takzvané dynamické mobility, kdy by elektromobily nepostávaly v ulicích, ale mohly by se podílet na dopravní obslužnosti metropole,“ komentoval pro Týdeník Euro situaci tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.
Špatnou zprávu přináší poslední vývoj jednání pro provozovatele vozidel s hybridním pohonem. S úlevou pro hybridy už Praha v příštím roce nepočítá.
Zdroj: Týdeník Euro, FOTO: Erich Handl
05.12.2023Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva