Cebia loni odhalila hromadu podvodů a vyslechla nejrůznější výmluvy nepoctivých prodejců, proč zákazníky matou a snaží se je – a nutno říci, že zpravidla úspěšně – podvést. Pojďme si připomenout pět častých hlášek, které zaznamenala.
Zkuste se také otestovat, zda máte přehled o tom, jak časté některé podvody jsou.
Otázka: Kolik procent desetiletých aut je po havárii?
Otázka: Kolik procent aut má stočený tachometr?
Otázka: Vyskytují se podvody častěji u aut s tuzemským původem, nebo se zahraničním, či je výskyt zhruba stejný?
Otázka: Kolik procent inzerátů uvádí, že je auto po prvním majiteli?
Otázka: Je bezpečnější koupit auto od známého, nebo v autobazaru?
Odpovědi:
Kolik procent desetiletých aut je po havárii? Statisticky zhruba 60 %. Může se jednat o banální poškození, jako je výměna blatníku či nárazníku, ale také o totální škodu. V inzerci se o havárii zpravidla nedozvíte.
Kolik procent aut má stočený tachometr? Zhruba třetina, velmi časté je to u aut dovezených ze zahraničí, kdy se tachometr stočí ještě před přihlášením vozidla v České republice. Odhalit se to dá především kontrolou historie vozu.
Vyskytují se podvody častěji u aut s tuzemským původem, nebo se zahraničním, případně je výskytu zhruba stejný? Jednoznačně u aut se zahraničním původem, byť i u aut s českým původem se ve velkém podvádí. Až čtyři inzeráty z pěti neříkají o autě všechny zásadní věci, které byste měli vědět. U dovezených aut ze zahraničí je obzvlášť potřeba vybírat seriózního prodejce.
Kolik procent inzerátů uvádí, že je auto po prvním majiteli? Neuvěřitelných 46 %. Přitom ve skutečnosti je jich jen zhruba 16 %. Důvod je jednoduchý – auto se zatraktivní, rychleji prodá a cena se navýší až o 5 %.
Je bezpečnější koupit auto od známého, nebo v autobazaru? Podle našich zkušeností se mezi prodeji od známého (nebo ještě lépe známého známého), děje velké množství podvodů a bez prověření historie vozidla je taková koupě poměrně riziková. Oproti tomu někteří velcí prodejci nabízejí například historii najetých kilometrů od Cebia zdarma a poskytují VIN, aby si zákazník mohl prověřit i případné havárie a získat další informace.
Zdroj: Cebia, Bára Minksová, Head of Marketing and Communications
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva