Cebia loni odhalila hromadu podvodů a vyslechla nejrůznější výmluvy nepoctivých prodejců, proč zákazníky matou a snaží se je – a nutno říci, že zpravidla úspěšně – podvést. Pojďme si připomenout pět častých hlášek, které zaznamenala.
Zkuste se také otestovat, zda máte přehled o tom, jak časté některé podvody jsou.
Otázka: Kolik procent desetiletých aut je po havárii?
Otázka: Kolik procent aut má stočený tachometr?
Otázka: Vyskytují se podvody častěji u aut s tuzemským původem, nebo se zahraničním, či je výskyt zhruba stejný?
Otázka: Kolik procent inzerátů uvádí, že je auto po prvním majiteli?
Otázka: Je bezpečnější koupit auto od známého, nebo v autobazaru?
Odpovědi:
Kolik procent desetiletých aut je po havárii? Statisticky zhruba 60 %. Může se jednat o banální poškození, jako je výměna blatníku či nárazníku, ale také o totální škodu. V inzerci se o havárii zpravidla nedozvíte.
Kolik procent aut má stočený tachometr? Zhruba třetina, velmi časté je to u aut dovezených ze zahraničí, kdy se tachometr stočí ještě před přihlášením vozidla v České republice. Odhalit se to dá především kontrolou historie vozu.
Vyskytují se podvody častěji u aut s tuzemským původem, nebo se zahraničním, případně je výskytu zhruba stejný? Jednoznačně u aut se zahraničním původem, byť i u aut s českým původem se ve velkém podvádí. Až čtyři inzeráty z pěti neříkají o autě všechny zásadní věci, které byste měli vědět. U dovezených aut ze zahraničí je obzvlášť potřeba vybírat seriózního prodejce.
Kolik procent inzerátů uvádí, že je auto po prvním majiteli? Neuvěřitelných 46 %. Přitom ve skutečnosti je jich jen zhruba 16 %. Důvod je jednoduchý – auto se zatraktivní, rychleji prodá a cena se navýší až o 5 %.
Je bezpečnější koupit auto od známého, nebo v autobazaru? Podle našich zkušeností se mezi prodeji od známého (nebo ještě lépe známého známého), děje velké množství podvodů a bez prověření historie vozidla je taková koupě poměrně riziková. Oproti tomu někteří velcí prodejci nabízejí například historii najetých kilometrů od Cebia zdarma a poskytují VIN, aby si zákazník mohl prověřit i případné havárie a získat další informace.
Zdroj: Cebia, Bára Minksová, Head of Marketing and Communications
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva