Cebia loni odhalila hromadu podvodů a vyslechla nejrůznější výmluvy nepoctivých prodejců, proč zákazníky matou a snaží se je – a nutno říci, že zpravidla úspěšně – podvést. Pojďme si připomenout pět častých hlášek, které zaznamenala.
Zkuste se také otestovat, zda máte přehled o tom, jak časté některé podvody jsou.
Otázka: Kolik procent desetiletých aut je po havárii?
Otázka: Kolik procent aut má stočený tachometr?
Otázka: Vyskytují se podvody častěji u aut s tuzemským původem, nebo se zahraničním, či je výskyt zhruba stejný?
Otázka: Kolik procent inzerátů uvádí, že je auto po prvním majiteli?
Otázka: Je bezpečnější koupit auto od známého, nebo v autobazaru?
Odpovědi:
Kolik procent desetiletých aut je po havárii? Statisticky zhruba 60 %. Může se jednat o banální poškození, jako je výměna blatníku či nárazníku, ale také o totální škodu. V inzerci se o havárii zpravidla nedozvíte.
Kolik procent aut má stočený tachometr? Zhruba třetina, velmi časté je to u aut dovezených ze zahraničí, kdy se tachometr stočí ještě před přihlášením vozidla v České republice. Odhalit se to dá především kontrolou historie vozu.
Vyskytují se podvody častěji u aut s tuzemským původem, nebo se zahraničním, případně je výskytu zhruba stejný? Jednoznačně u aut se zahraničním původem, byť i u aut s českým původem se ve velkém podvádí. Až čtyři inzeráty z pěti neříkají o autě všechny zásadní věci, které byste měli vědět. U dovezených aut ze zahraničí je obzvlášť potřeba vybírat seriózního prodejce.
Kolik procent inzerátů uvádí, že je auto po prvním majiteli? Neuvěřitelných 46 %. Přitom ve skutečnosti je jich jen zhruba 16 %. Důvod je jednoduchý – auto se zatraktivní, rychleji prodá a cena se navýší až o 5 %.
Je bezpečnější koupit auto od známého, nebo v autobazaru? Podle našich zkušeností se mezi prodeji od známého (nebo ještě lépe známého známého), děje velké množství podvodů a bez prověření historie vozidla je taková koupě poměrně riziková. Oproti tomu někteří velcí prodejci nabízejí například historii najetých kilometrů od Cebia zdarma a poskytují VIN, aby si zákazník mohl prověřit i případné havárie a získat další informace.
Zdroj: Cebia, Bára Minksová, Head of Marketing and Communications
01.01.2024Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva