Ministr dopravy Martin Kupka a výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl vyhlásili v Kongresovém centru firmy, které v rámci dvacátého osmého ročníku ankety Auto roku 2024 v ČR získaly právo používat prestižní označení „Dodavatel pro Auto roku 2024 v České republice“.
Díly tuzemských firem přitom nese nejen vítězný vůz MercedesBenz třídy E, ale řada z nich je součástí všech pěti automobilů, které letos postoupily do finální soutěže. Přihlášené firmy AutoSAPu dodávají díly i do převážné většiny všech 21 nominovaných vozů.
Autem roku 2024 v České republice se stal vůz Mercedes-Benz třídy E, prestižní ocenění „Dodavatel pro Auto roku 2024 v České republice“ tak získávají uvedené firmy.
„Vítěznému vozu přeji především prodejní úspěchy a oblíbenost u zákazníků. Ocenění ale patří i dodavatelským firmám, bez kterých by takto sofistikovaný produkt, kterým automobil s těmi tisíci jednotlivých dílů je, nebyl realizovatelný. Význam českých dodavatelů do automotive nakonec potvrzuje i skutečnost, že jen těžko byste mezi 21 nominovanými vozy hledali takový, který by neobsahoval komponenty vyrobené v České republice. Věřím proto, že síla českých dodavatelů bude i do budoucna podporovat jak vítězné modely, tak i českou ekonomiku,“ říká Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
Přehled dodávaných produktů do vítězného vozu je velmi pestrý – od obložení zavazadlového prostoru, zvedáků, klínů, ráčen, pneumatik, hadiček ostřikovacího systému, různých druhů koberců, vysokopevnostních šroubů, zámků a přitahovačů dveří, nápravových pružin, různých druhů těsnění, řady podvozkových dílů přes elektrické parkovací brzdy až po sofistikovanější komponenty typu elektrické vodní pumpy.
Sdružení automobilového průmyslu bylo i letos tradičním partnerem ankety Auto roku 2024 v České republice a zároveň vyhlašovatelem doprovodné akce Dodavatel pro Auto roku 2024, do které se letos zapojily téměř dvě desítky členských firem AutoSAPu.
Dvacátý osmý ročník soutěže umožnil tuzemským dodavatelům automobilového průmyslu představit svoje produkty, které se uplatnily v řadě nejen vítězných, ale i všech přihlášených vozů.
Zdroj: AutoSAP
11.02.2024Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva