Stát chce v Moravskoslezském kraji postavit novou továrnu na výrobu baterií do elektroaut za 200 miliard korun. Má už pozemky, zatím ale není jasné, s kým o investici jedná, píše server iRozhlas.
Stát řeší nabídku na výstavbu nové „gigafactory“, tedy velké továrny na výrobu baterií do elektroaut, píše iRozhlas. Podle jeho zjištění Česko zvolilo pro umístění gigafactory rozsáhlé zemědělské pozemky mezi Dolní Lutyní a Věřňovicemi v Moravskoslezském kraji. Informaci potvrdil také mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu Vojtěch Srnka.
Zájem o investici projevila nadnárodní společnost z demokratické země, ministerstvo nicméně odmítlo podat detailnější informace. Redakce iRozhlasu následně oslovila hned několik firem, které se výrobou baterií do elektromobilů zabývají – LG, Volkswagen, Hyundai a Samsung. Žádná z nich ale nepotvrdila, že by o podobné investici se státem jednala.
Stát zároveň nevlastní všechny pozemky, na kterých by případně chtěl stavět. Bude je tedy muset vykoupit, což se podle Srnky eventuálně stane až během takzvané předprojektové přípravy. Problémy mohou nastat i kvůli plochám v okolí řeky Olše, které jsou chráněnou přírodní oblastí. Vláda si od projektu nicméně slibuje rozsáhlé investice ve výši až 200 miliard korun a až sedm tisíc pracovních míst. „Pozitivní vliv pro region je tedy nezpochybnitelný,“ popsal pro iRozhlas Srnka. Dodal, že i proto je vláda připravena vyvinout velké úsilí pro získání takového projektu.
Plány na výstavbu továrny potvrdili i starostové okolních obcí. Podle nich s sebou investice přinese jistá pozitiva, obecně jsou ale k projektu skeptičtí.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva