Před třiceti lety, 1. dubna 1994 zahájil činnost Svaz dovozců automobilů (SDA). Za tři desetiletí své existence se stal uznávanou institucí sdružující prakticky všechny významné dovozce motorových vozidel v České republice, a také respektovaným partnerem řady státních a dalších institucí.
Historie SDA sahá prakticky ještě o dva roky dříve, kdy od roku 1992 u nás vznikla Divize dovozců automobilů v rámci Sdružením automobilového průmyslu. Cesty a zájmy, tehdy ještě československého automobilového průmyslu a dovozců, se s rostoucím významem dovozu motorových vozidel začaly postupně odlišovat a vznik samostatné organizace dovozců byl logickým vyústěním potřeb tehdy stále významnějšího importu automobilů a motocyklů.
Za dobu existence SDA bylo u nás registrováno více než čtyři miliony osobních automobilů a na půl milionu motocyklů. Významnou součástí práce SDA byla také spolupráce na vývoji české legislativy, aby adekvátně navazovala na Evropské normy a předpisy vycházející z Evropské komise EU. Rozhodující zásluhu má SDA rovněž na vytvoření přesných a přehledných statistik o registracích motorových vozidel, ČR a na jejich všeobecné prezentaci.
Brožura věnovaná jubileu
Třicetileté výročí si Svaz dovozců automobilů připomněl na jarním zasedání Rady ředitelů, konaném 27. března, ale také vydáním brožurky, věnované tomuto jubileu, která mapuje tři dekády aktivit Svazu. Je v ní nejen přehled obchodních výsledků, výsledků anket Auto roku a Motocykl roku, ale i přehled současných i zaniklých výstav, stejně jako vzpomínky na období vzniku SDA očima těch, kteří se nejvíce zasloužili o jeho založení.
Karel Beránek
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva