Ministerstvo dopravy se i letos zapojilo do festivalu otevřených budov Open House Praha. Do sídla resortu zavítalo v sobotu 18. května 2024 bezmála 800 návštěvníků, kteří mohli prozkoumat běžně nepřístupné prostory. Účastníky přivítal ve své kanceláři ministr dopravy Martin Kupka.
Mramorový ochoz, paternoster, „Husákův byt“ nebo unikátní kryt s pracovním stolem Gustáva Husáka v suterénu. To je jen krátký výčet zákoutí budovy Ministerstva dopravy, která se v rámci akce otevřela veřejnosti. Všechna spojuje jedna věc, po velkou většinu roku se do nich návštěvníci nepodívají.
Celý prohlídkový okruh začínal ve vstupním vestibulu, který ministr dopravy Martin Kupka považuje za jeden z nejkrásnějších prostorů. „Budova byla dostavěna na začátku 30. let, kdy za první republiky vznikaly krásné a velkorysé stavby. A právě tento vestibul tuto architektonickou epochu odráží,“ popisuje ministr.
Návštěvníci mohli obdivovat architekturu Antonína Engela, prohlédnout si mohli ale také citlivou rekonstrukci kancelářských místností i některé původní vybavení. Pod dohledem zkušených průvodců nahlédli také do hlavních jednacích místností resortu, kde probíhají klíčová jednání pro budoucnost české dopravy.
Prohlídková trasa vedla také přes pracovnu ministra dopravy Martina Kupky, který příchozí zájemce na ministerstvu osobně přivítal. „Těší mě zájem lidí o ministerstvo, zajímají se nejen o historii, ale i o současnost, o to, co všechno má resort na starosti, co všechno roste v dopravní infrastruktuře,“ říká ministr.
Historie budovy ministerstva
Se vznikem Československa bylo potřeba postavit mnoho nových staveb pro sídla významných státních institucí. Jednou z nich je i novoklasicistní budova ministerstva dopravy, dříve železnic, na vltavském nábřeží.
Monumentální stavba byla od roku 1960 až do sametové revoluce centrem totalitního režimu – právě odtud řídil zemi Ústřední výbor KSČ. Jeho nejvyšší představitelé tu měli dokonce své byty, svého času tu pobýval i komunistický prezident Gustáv Husák.
Dnes budova slouží opět svému původnímu účelu, tedy jako sídlo Ministerstva dopravy, zhruba stejnou část kanceláří využívají pak České dráhy nebo zde mají svoje kanceláře i zaměstnanci Úřadu vlády nebo Ředitelství vodních cest.
Prohlídka ministerstva umožňuje návštěvníkům seznámit se nejen s pohnutou minulostí původního ministerstva železnic, ale i současným využitím budovy či samotnými úkoly ministerstva.
Zdroj: MD
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva