Šéf logistické Raben Group Ewald Raben prezentoval v Rokycanech unikátní data z oblasti snižování emisí v logistice. Jeho firma testuje biopaliva (HVO100) ve vozovém parku, investuje i do ekobudov. Dohromady s vysoký podílem využívané zelené energie vedla opatření podle jeho slov k téměř 23% snížení emisí.
Akci moderoval Jakub Železný. Na eventu proběhla panelová diskuze odborníků na logistiku nejen z Rabenu, ale i českých vysokých škol.
„Rok 2023 byl v naší agendě ESG dalším náročným rokem. Raben Group se i nadále spojuje se svými zákazníky, dopravci a obchodními partnery s cílem utvářet a zlepšovat náš dopad na životní, společenské a pracovní prostředí. Těší nás pokrok v tomto ohledu a těšíme se na další kroky v roce 2024,“ řekl Ewald Raben.
Závazek Raben Group k udržitelnosti vedl k významným úspěchům, včetně výrazného zvýšení ratingu Ecovadis na 65 bodů v roce 2024.
„Jsme hrdí na to, že jsme ve všech oblastech dosáhli minimálně hodnocení „dobrý“ a v kategorii životního prostředí hodnocení „pokrok“. Těší nás také to, že jsme dosáhli působivého hodnocení A- ve zveřejněném CDP Climate 2023,“ uvedla Ewelina Jabłońska-Gryżenia, vedoucí udržitelnosti v Raben Group.
Český Raben „šlape“ do udržitelnosti Jedním z nejúčinnějších řešení pro snižování uhlíkové zátěže je co nejúčinnější využívání přepravy: „Dá se říct, že kamion je jedním z nejekologičtějších řešení, protože při stejných emisích přemístí větší množství nákladu. Díky podobným řešením jsme schopni snížit zátěž, a postupně se tak propracovávat k definovaným cílům. Emise redukujeme zejména efektivitou přepravy“ říká Jakub Trnka, generální ředitel společnosti Raben Logistics Czech & Slovakia.
V praxi se jedná například o nákladní auto Cityliner se zadní natáčivou osou, která přesně kopíruje stopu tahače, díky čemuž dokáže projet i hůře dostupnými místy. Cityliner navíc pojme až 27 palet, na jeden litr paliva tak rozveze větší množství nákladu než klasické 18paletovém rozvozové vozidlo.
Erich Handl, Rokycany
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva