V EU se od ledna do dubna tohoto roku registrovalo 3 683 042 nových osobních vozidel (meziročně o 6,6 % více), z nich 441 992 bylo bateriových elektrických (meziročně o 6,4 % více).
Bateriové elektromobily se s podílem 12 % staly čtvrtou nejoblíbenější volbou, nejvíce registrací si připsaly benzínové motorizace (35,6 %), před hybridními bez externího dobíjení (29 %) a dieselovými (12,9 %), plug-in hybridy pak dosáhly podílu 7,2 %.
„Česko se v podílu bateriových elektromobilů dlouhodobě pohybuje mezi zeměmi EU na chvostu, nejinak tomu je zatím i v letošním roce. Důvodu proč tomu tak je, bude celá řada, jedním z nich však nepochybně zůstává stále velká obliba naftových motorizací, která nás co do podílu v letošním roce řadí na druhé místo mezi zeměmi EU hned za první Irsko. Český trh s novými osobními vozidly byl letos 10. největší mezi zeměmi EU, s těmi naftovými 5. největší, s bateriovými elektrickými pak až 18. Dlouhodobě nejpopulárnějším modelem v Česku je Škoda Octavia, v letošním roce si její naftová motorizace připsala 4 498 registrací – jedná se o v Česku nejregistrovanější model a motorizaci vůbec. Na jednu registrovanou elektrickou Škodu Enyaq tak letos připadá téměř 15 naftových Octavií. Bude zajímavé sledovat jestli, případně jak tento poměr zvrátí model dostupnější Enyaq Tour s kapacitou baterie 52 kWh a dojezdem dle WLTP až 375 km, který Škoda nově nabízí za 899 000 Kč s DPH. Za tyto nebo podobné peníze lze v Česku aktuálně pořídit např. Hyundai Kona, MG4, Volvo EX30, Volkswagen ID.3, Renault Megane a další,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva