Předseda představenstva společnosti Bosch Stefan Hartung sezval v červnu novináře z celého světa do německého Renningenu aby jim v rámci akce Tech Day 2024 předvedl firmu nejen jako dodavatele dílů do automotive sektoru, ale také jako stále úspěšnější softwarovou firmu.
Panelová diskuse v R&D centru Bosch v Renningenu nabídla dva bloky: téma „Automatické řízení“ a téma „Software defined vehicle“.
Software přinese miliardové tržby
„Jsme již nějakou dobu také softwarovou společností,“ řekl Hartung v rámci prvního bloku s tím, že do konce desetiletí chce Bosch pomocí softwaru a doprovodných služeb generovat miliardové tržby.
„Naše rozsáhlé odborné znalosti v oblasti celé společnosti nám umožňují vkládat řádky kódu přímo do produktů. Software v našich produktech je technologie, která zlepšuje životy našich zákazníků,“ uvedl šéf koncernu.
Od výrobních linek přes autoservisy až do vesmíru
Software Bosch se již nachází v mnoha oblastech, včetně výrobních linek velkých průmyslových podniků, mnoha autoservisů a lékařského vybavení. Upozorňuje řidiče na auta jedoucí po špatné straně silnice, chrání majetek, ovládá stavební technologie a pracoval už i ve vesmíru, na ISS.
Celkem 48 000 programátorů
Celkem 48 000 zaměstnanců pracuje ve společnosti Bosch jako softwaroví programátoři, z toho 42 000 v obchodní oblasti Mobility.
„Triumfální nástup softwaru zásadně způsobí revoluci v automobilovém průmyslu. V budoucnu budou automobily hladce integrovány do digitálního světa,“ prorokuje Hartung.
Namísto jízdy do servisu aktualizace „vzduchem“
Markus Heyn, člen představenstva společnosti Bosch, dodal v rámci druhého bloku panelové rozpravy:
„Automobily získají nové funkce nikoli návštěvou servisu, ale prostřednictvím pohodlné aktualizace softwaru vzduchem. Technologie Bosch také bude znamenat, že automobily budou stárnout pomaleji.“
A nejen auta. Nákladní automobily, motocykly a elektrokola získají podle něj prostřednictvím aktualizace také nové bezpečnostní a komfortní funkce. Od debutu chytrého systému pro elektrokola na konci roku 2021 Bosch zavedl zhruba 70 nových funkcí a úprav prostřednictvím aplikace eBike Flow – od funkce alarmu až po nové jízdní režimy.
AI na bázi akcelerátorů Qualcomm
Důležité bude i využití umělé inteligence. „Ta u Bosche funguje na bázi akcelerátorů od firmy Qualcomm,“ upřesnil Heyn pro časopis Automakers.
Testovací jízdy ve městě i na polygonu
Novináři měli v rámci akce možnost na vlastní kůži vyzkoušet automatizovanou jídu v městském provozu. Na zkušebním polygonu v Renningenu pak zájemce čekaly testovací jízdy s vozy vybavenými nejnovějšími technologiemi.
Na celkem šesti stanovištích bylo možné vyzkoušet například automatické brždění před překážkou, brždění pomocí elektronicky ovládaných brzd (Brake by wire), automatické brždění pomocí rekuperace, různé módy elektronicky ovládaného řízené (Steer by wire) a také nový Vehicle Motion Management.
Erich Handl, Renningen
24.06.2024Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva