Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Z Kvasin vyjely první modernizované Octavie

První modernizovaný model Octavia vyrobený v závodě v Kvasinách sjel z výrobní linky. Výrobu dalších kusů tohoto vozu v Kvasinách umožnil přesun výroby nové generace Superbu do Bratislavy.

Výroba modelu Octavia souběžně pokračuje i nadále v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Od uvedení první moderní generace vozu Octavia v roce 1996 automobilka do dnešního dne vyrobila téměř 7,5 milionu kusů tohoto modelu.

Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky:

„Výroba dalších kusů modelu Škoda Octavia v kvasinském závodu nám umožňuje efektivně využívat naši pružnou výrobní síť a plně vytěžovat kapacity závodů. Kromě komplexní přípravy na zahájení výroby dalších kusů modelu Octavia v Kvasinách jsme zde otevřeli školicí středisko, které je ideálním prostředím pro další vzdělávání a zvyšování kvalifikace našeho týmu. Všem kolegům zapojeným do tohoto projektu upřímně děkuji za úsilí a obětavost, které do celého procesu vložili.”

Školicí středisko přizpůsobené různým úrovním vzdělávání Kvasinský závod vyrábí velké SUV Kodiaq, výrobu dalších kusůmodernizované čtvrté generace modelu Octavia spustil na stejné výrobní lince jako model Karoq. V souvislosti s přípravou na výrobu omlazeného modelu Octavia v Kvasinách společnost otevřela i školicí středisko, které nabízí vysoce moderní technologie, tři robotická pracoviště pro praktický výcvik a dvě učebny pro pokročilou teoretickou výuku.

Od roku 1996 čtyři generace Octavií

První moderní generace vozu Škoda Octavia sjela z výrobní linky mladoboleslavského závodu v roce 1996. Jednalo se o první model vyvinutý plně pod křídly koncernu Volkswagen.

V březnu roku 1998 Škoda představila ještě prostornější model Octavia Combi a v roce 1999 přišla první varianta s pohonem všech čtyř kol.

Druhá generace modelu Škoda Octavia, vyráběná v letech 2004-2013, nabídla oproti předchozí generaci modernizovanou řadu motorů, vylepšenou technologii, robustnější karoserii a masivní mřížka chladiče dostala tvar lichoběžníku.

Třetí generace modelu stavěla na tehdejší nové koncernové platformě MQB A a standardně nabízela zavazadlový prostor o objemu 590 l u verze liftback a 610 l u verze kombi. V roce 2017 přišel omlazený model s dělenými světlomety a s možností vybavení technologií LED.

Současná čtvrtá generace modelu Škoda Octavia se poprvé objevila na scéně v listopadu 2019. Čtvrtá generace staví na modernizované platformě MQB. Některé benzinové motory lze navíc kombinovat s mild-hybridní technologií nebo pohonem všech kol. Letos na jaře prošel model Octavia celkovou modernizací, díky níž vůz získal osvěžený design, světlomety Matrix-LED druhé generace, prvky zajišťující zvýšenou bezpečnost a lepší pohodlí a také nové funkce včetně ChatGPT integrovaného do hlasové asistentky Laury.

30.08.2024Autodealers

Informace odjinud

Nenosíte reflexní prvky? Vystavujete se smrtelnému nebezpečí

Chodci bez reflexních prvků jsou pro řidiče téměř neviditelní, a to nejen mimo město. I pásek na ruku za pár korun může zachránit život.
auto.cz

Dodávka roku 2026 je elektrická a z Koreje, rozhodla porota

Elektromobily letos dominovaly anketě Mezinárodní dodávka roku a zabraly všechna tři místa „na bedně“. Vítězem je model PV5 značky Kia, která je mezi užitkovými auty nováčkem.
auto.cz

Nissan Navara dostává novou generaci. Tentokrát pick-up zachránilo Mitsubishi

Od roku 1986 se prodalo zhruba 500.000 kusů modelu Navara a Nissan na tuto tradici navazuje novou generací. Zaměřuje se na bezpečnostní asistenty, moderní infotainment, úsporný turbodiesel a podvozek laděný do náročných podmínek. 
auto.cz

Češi chytře obchází placené parkování. Policie ale dává pozor

Časově omezená parkoviště se objevují u stále více supermarketů a úřadů. Spolu s nimi roste i kreativita řidičů, kteří se snaží vyhnout pokutám. Třeba pomocí elektronických parkovacích hodin, které samy posouvají čas příjezdu. Vypadá to nenápadně, ale může to vyjít překvapivě draho.
auto.cz

Proč máme u motoru litry a ne krychlové palce? Tady je malý pohled do historie

Velikost spalovacího motoru se neměří v délkových jednotkách, ale v objemových. Proč se ale používají v zaokrouhlených jednotkách litry ne třeba centilitry? Nebo kubické palce?
auto.cz

Elektrické Porsche Cayenne je tady. Je nejsilnějším produkčním porsche vůbec

Nikdy dříve nenabídl vůz značky Porsche 1500 newtonmetrů točivého momentu. Automobilka slibuje obří displeje, nízký odpor vzduchu, spoustu místa v interiéru, elektrické sedačky i vzadu, dlouhý dojezd i možnost táhnout až 3,5 tuny těžký přívěs.
auto.cz

Stellantis proti zákazu spalováků v Evropě. Argumentuje prodejem elektromobilů

Začátkem roku Evropská unie znovu potvrdila svůj plán na postupné ukončení prodeje nových aut se spalovacími motory od roku 2035. Ani tentokrát ale nejde o definitivní rozhodnutí.
auto.cz

Jeep promluvil o příštím renegadu. Dostane novou platformu a různé pohony

Avenger převzal roli základního modelu a compass už míří výše. Připravovanýá druhá generace modelu Renegade na platformě STLA Small má zaplnit vzniklou mezeru, cílit na evropské zákazníky a nabídnout širokou paletu elektrifikovaných verzí.
auto.cz

MG má nové velké SUV. Uvnitř nadchne digitalizací i konzervativním přístupem k ovládání

MG rozšiřuje evropskou modelovou nabídku o nový rodinný elektromobil MGS6 EV. Prostorné SUV s baterií o kapacitě 77 kWh nabídne dojezd až 533 kilometrů, tři výbavové linie a pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP. 
auto.cz

Budoucnost wrangleru je tu. Jeep představil elektrický offroad Recon

První skutečně terénní jeep bez spalovacího motoru je stavěný jako elektromobil, ne jako offroad. Přesto slibuje slušné terénní schopnosti včetně zadní uzávěrky či režimů pro pomalou jízdu těžkým terénem.
auto.cz

TEST BMW M4 CS – Čtyři miliony nestačí. Tohle je na zbrojní průkaz!

V záplavě moderních aut, která obskakují řidiče, jako by nebyl svéprávný, mám tu čest s něčím výjimečným. Přivítejte BMW se základní cenou přes 4 miliony korun, které ale nemá ani adaptivní tempomat nebo loketku.
auto.cz

Toyota chce změnit životní cyklus aut. Jenže opačně než ostatní

Automobilky se snaží zkrátit životní cykly svých aut, Toyota však chce jít opačným směrem. Cílem je mít víc času na softwarové aktualizace.
auto.cz

Minimum výbavy, maximum zážitků. Countryman zavezl posádku z Mnichova až na jih Islandu

Z kancelářského parkoviště rovnou na konec světa. Mini Countryman SE ALL4 během jediné cesty zvládl evropské dálnice, trajekt přes rozbouřené Severní moře i nechvalně známou islandskou silnici 622.
auto.cz

Srážek se zvěří přibylo. Kde je riziko nejvyšší?

Počet srážek se zvěří se za půl roku dostal poprvé nad 15 tisíc, uvádí Srna Index, a to v něm nejsou zahrnuty nejrizikovější měsíce, v nichž se nacházíme právě teď. Zčásti za tím však stojí změna metodiky.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.