Řada importérů letos přestala půjčovat dobíjecí čipy k novinářským testovacím vozidlům. Od ledna je nedává Emil Frey ani Renault, v pondělí 10. února oznámil ukončení zápůjček dobíjecích karet Charge i Hyundai. Jaké jsou důvody?
PR manažeři některých uvedených značek nám ukončení zápůjček vysvětlili příliš vysokými odběry elektrického proudu ze strany testujících redakcí. „U řady čipů jsme zjistili čerpání energie, které neodpovídalo nájezdům testovacího vozu,“ řekla nám jedna z mluvčích importu Emil Frey. To potvrdil i Tomáš Devera z Renaultu: „Novináři už mají letos vyčerpáno,“ vysvětlil stručně.
Jako poslední zatím končí s půjčováním neomezených dobíjecích karet Hyundai. „Počínaje dnešním dnem bude ukončeno bezplatné vydávání univerzálních nabíjecích karet Charge myHyundai k zápůjčkám našich EV a PHEV vozů. Prosím, abyste informovali kolegy z redakce, kteří vozy běžně vyzvedávají či testují,“ napsal dnes médiím David Pavlíček.
Konec starých časů
Podle hlasů z automobilek už doba neomezených čipů jednoduše skončila. „Mělo to význam v době nástupu EL aut. Nyní je elektromobil prostě běžný vůz ke ke kterému redakce dostane nabitou baterii na 300 km a více, zbytek si dočerpá z nabíječky za své,“ řekla nám Kateřina Vaňková Jouglíčková z Kia Czech, jejíž značka zatím ale paradoxně karty k bateriovým testovacím vozům stále půjčuje. Stejně jako například Mercedes-Benz nebo BMW.
Pro řadu novinářů ale znamená konec zápůjček čipů problémy: „Potíž je v tom, že elektromobil dnes na veřejných nabíječkách nelze dobít za peníze. Je nutný dlouhodobý tarif s čipem nebo kartou. Například pro největší sítě ČEZ nebo PRE je nutné pořídit si službu s placením měsíčních záloh, podobně jako je to třeba u připojení domácnosti. Pro velké redakce to nebude problém, ale novináři na volné noze, kteří testují elektromobily jen občasně, musí počítat s nárůstem nákladů a byrokracie“ míní šéfredaktor AUTOmakers Erich Handl.
„Motonovináři si ale vždycky nějak poradí, Škodovka nedávala čipy k testu Enyaqu nikdy a také se testovalo,“ uzavřel Handl.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva