
Nejen autoservisy dlouhodobě narážejí na nedostatek kvalifikovaných lidí. Najít zkušeného automechanika, autoelektrikáře či diagnostika je čím dál těžší. Řešení spočívá v systematické práci – v propojování škol, firem, institucí a reálné praxe. Proto vstupuje do hry Akademie v autobranži.
Mnoho žáků základních škol má dnes úplně jiné sny a představy o své budoucnosti – chtějí být influencery, youtubery nebo programátory počítačových her. Manuální a technické obory vnímají jako příliš náročné nebo „špinavé“.
Přitom právě profese v oblasti automotive patří mezi ty, které nabízejí nejen jistotu zaměstnání, ale i možnost růstu, rozvoje a dobrého finančního ohodnocení. Moderní autoservisy, diagnostika, elektromobilita, práce s digitálními technologiemi – to všechno jsou oblasti, které spojují techniku, kreativitu i inovace.
Akademie v autobranži vznikla ze společné iniciativy tří partnerů – Střední odborné školy automobilní, informatiky a Gymnázia v Praze-Hostivaři, prodejního a servisního partnera AUTO JAROV s.r.o. a společnost INTERACTION s.r.o. Spojuje svět vzdělávání s podnikatelskou sférou do jednoho funkčního celku. V současné době má již dvanáct členů.
Cílem Akademie je mimo jiné pomáhat žákům končícím základní školy, ale i jejich rodičům v lepším poznávání kariéry v automobilovém odvětví, ale také informovat veřejnost o zajímavostech v oboru a možnostech vzdělávání. „Dnešní automechanik nevyměňuje jen komponenty. S pomocí moderních technologií řeší mnohé opravy a pracovní postupy“, říká Martin Kulhánek, ředitel servisních služeb ve společnosti AUTO JAROV.
Akademie má v plánu podporovat také školy, žáky a učitele, kterým nabízí prostor pro sdílení zkušeností, workshopy, odborná školení a přístup k novým trendům v oboru. Díky profesionálním školením a kurzům tak nabízí žákům možnost rozvíjet svůj potenciál nad rámec běžného studia a uznávat získané certifikáty školení v portfoliu svého studia. Zároveň vyzývá firmy, aby se aktivně zapojovaly do vzdělávacího procesu a přispívaly svými znalostmi i technickým zázemím a definovaly své potřeby.
Akademie v autobranži je platformou, která propojuje lidi, zkušenosti a inspiraci. Hledá nové partnery mezi firmami, školami, institucemi i samosprávami, sdílející stejnou vizi – podporovat odborné vzdělávání, rozvíjet dovednosti mladých lidí a posilovat prestiž technických profesí.
„Investice do mladých lidí je investicí do budoucnosti celé společnosti. Každý, kdo pomůže propojit školu s praxí, dává šanci tomu, že česká autobranže zůstane silná, moderní a konkurenceschopná,“ je přesvědčen Ing. Milan Vorel, ředitel Weilovky – hostivařské střední odborné školy.
Více informací o projektu a možnostech spolupráce najdete na www.akade.cz
Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.
Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva