Vůz Škoda Yeti získal titul Auto roku 2010 v České republice
Automobil Škoda Yeti získal titul Auto roku 2010 v České republice. Tento titul získal na základě vítězství v anketě Auto roku 2010 v ČR, ve které bylo nominováno 37 automobilových novinek. Na druhém místě skončil Volkswagen Golf a na třetím BMW X1. Vozy nominované do ankety byly rozděleny do pěti kategorií a svého vítěze má také každá z nich. V kategorii MPV, kde byly nominovány 4 vozy, vyhrál Peugeot 3008, v kategorii Malé vozy a nižší střední třída (s 12 kandidáty nejsilnější kategorie) zvítězil Volkswagen Golf. V kategorii vozů SUV (8 nominovaných) získala první místo Škoda Yeti, mezi vozy kategorie Střední a vyšší střední třídy (7 adeptů) zvítězil vůz Mercedes-Benz třídy E a v kategorii vozů sportovních (6 adeptů) se na první místo dostal automobil Porsche Panamera.
O vítězství vozu Škoda Yeti stejně jako o vítězství v jednotlivých kategoriích rozhodla odborná 23členná porota společně s veřejností. Předseda odborné poroty Petr Hanke k výsledkům doplňuje: "Hlasování odborné poroty a veřejnosti bylo překvapivě podobné.
V obou částech ankety zvítězila Škoda Yeti a na druhém místě se umístil Volkswagen Golf." Celkem se hlasování v anketě zúčastnilo 68 067 osob. Pro ně byly určeny ceny za více než 750 000 Kč; první cenu, tj. poukázku v hodnotě 600 000 Kč na pořízení některého z automobilů nominovaného do ankety získala Lenka Václavíková z Vysokého Pole. Výsledky ankety byly vyhlášeny na galavečeru konaném 12. ledna v pražském TOP Hotelu.
Součástí ankety je už tradičně dětská výtvarná soutěž. V ní měly děti do 10 let nakreslit obrázek na téma Auto od Ježíška a děti 11-15 let na téma Autem na hory. Do soutěže bylo zasláno 1003 obrázků.
Anketu Auto roku 2010 v ČR vyhlásily jako jedinou oficiální anketu Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s generálním partnerem, společností Credium.
Sdružení automobilového průmyslu jako spoluvyhlašovatel ankety Auto roku 2010 v České republice vyhlásilo v souvislosti s touto anketou další ročník akce Dodavatel pro Auto roku 2010. Přihlásit se do ní mohli jeho členové vyrábějící díly nebo příslušenství pro automobily nominované do ankety. Ti výrobci, kteří dodávají své produkty pro Auto roku 2010 v ČR, budou moci používat označení Dodavatel pro Auto roku 2010 v ČR.
Autoprůmysl je pro českou ekonomiku mimořádně důležitý. Se souhrnnými tržbami více než 600 milard korun ročně tvoří 20 % průmyslové výroby a 20 % exportu České republiky. Ani českému autoprůmyslu se nevyhnula ekonomická recese. Přesto však výroba osobních automobilů v našich automobilkách vzrostla a poprvé v historii přesáhla hranici 950 000 vyrobených vozů za rok.
Český automobilový průmysl ale není jen finální výroba automobilů. V posledních letech jsou v souhrnu tržby českých výrobců autodílů a příslušenství vyšší, než tržby našich automobilek. V České republice se vyrábějí díly prakticky pro všechny globální značky. České podniky dodávají do prvovýroby díly na 73 % ze všech 37 nominovaných automobilů, které pocházejí z různých zemí a světadílů. Pokud jde o vozy evropských značek, naše podniky dodávají na všechna nominovaná auta.
Generálním partnerem a spoluvyhlašovatelem ankety byla společnost Credium. hlavními partnery byly AEZ a Wüstenrot, hlavními partnery galavečera byly společnosti Credium a Wüstenrot. Partnery ankety byly společnosti nebo značky Continental, Veletrhy Brno - pořadatel výstavy Autotec a Autosalon, Construct, Garmin, Defend, Čepro a Eurooil, Spieshecker, Castrol, Bazény Desjouyaux, Author a Tiskap.
Generálními mediálními partnery ankety byly Annonce, deník Právo a internetový portál Sauto. Hlavním mediálním partnerem je Automobil revue.
Mediálními partnery jsou 4x4 automagazín, Autobazar, Autoburza, Autocesty, Autoforum, Autohandl, Automakers, Autorevue.cz, Autoroad.cz, Autoservis, Autosport & Tuning, Autoweek.cz, Camping, cars & caravans, Český Inzert, evo, Flying revue, For Golf, Grand Auto, Koktejl, La Cucina Italiana, Můj dům, Off Road, Oldtimer, Osobní finance, Potápění, Prosperita, SKY, Supermoto, T3, Technický týdeník, Travel Digest, Trucker, Víno & Styl, Yacht, Yachting revue.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva