Dne 21.2.2012 vydala ČKP tento dokument, ve kterém popisuje nejčastější chyby a omyly motoristů v souvislosti s povinným ručením.
Dokumenty ke stažení:
(Převzato z tiskové zprávy České kanceláře pojistitelů)
Novela zákona č.168/1999 Sb. zavádí povinné příspěvky do garančního fondu a zvyšuje vymahatelnost zákona.
Vážení návštěvníci,
doporučujeme vám prostudovat si změnu v zákoně č. 247/2000 Sb .
Dnem 1. dubna 2008 dochází k významným změnám zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
V tomto zákoně je nově upravena problematika zdokonalování odborné způsobilostí řidičů, zejména řidičů profesionálů. (§ 46 až 52c).
Dále zákon zavádí dnem 1. září 2008 nový systém zdokonalování odborné způsobilosti řidičů, kteří mají zaznamenány v registru řidičů body za jednání zařazené do bodového hodnocení (§ 52d až 52i).
Dále se podívejte do zákona č. 361/2000 Sb .
Dnem 1. dubna 2008 dochází k novelizaci některých ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů.
Zde došlo k některým změnám, z níž nejdůležitější je upřesnění v §83 odst. 2 - oprávnění k řízení motocyklu s řidičským oprávněním skupiny A uděleném dle §83 odst.1d (18 let).
DOTAZ:
Sdělte mi prosím novinky, které přinesla novelizace pravidel silničního provozu k 1.7.2006 v oblasti jízdy nákladními automobily ?
DOTAZ:
Sdělte mi prosím, proč se v poslední době u nás zřizují okružní křižovatky a jaká pravidla zde platí ?
Nebezpečnost telefonování odhalily vzápětí s rozvojem mobilních telefonů všechny státy a postupně zavedly i různě přísné zákazy telefonování za jízdy. V některých zemích se uvažuje o zákazu telefonování za jízdy i pomocí zařízení hands free, protože i komunikace tímto způsobem zmenšuje soustředění na jízdu.
Cyklisté jsou společně s chodci nejzranitelnějšími účastníky silničního provozu, a to vzhledem k tomu, že je nechrání ani plech karoserie, ani jiné prvky pasivní bezpečnosti. Statistika ukazuje, že nejohroženější částí těla každého cyklisty při pádu je skutečně hlava. Přibližně při polovině všech pádů s úrazem dojde k poranění hlavy, přičemž desetina z těchto zranění je tak vážná, že může ohrozit život.
Děti jsou to nejcennější, co přepravujeme automobilem. Pro zodpovědného motoristu novela vlastně nic nemění, protože užívá dětskou sedačku v duchu litery novelizovaného zákona již nyní. Tedy na všech kategoriích pozemních komunikací, jak je tomu ostatně ve většině evropských států. U nás dosud platí povinnost umístit dítě (menší než 150 cm, lehčí než 36 kg) do sedačky jen na dálnicích a rychlostních silnicích. Na jiných než uvedených pozemních komunikacích mohou být děti až do 1. července přepravovány bez zádržných systémů.
Novela zavedla povinnost celodenního a celoročního svícení. Dosud tato povinnost platila pouze v zimním období a končila dnem, kdy jsme se začínali řídit tzv. letním časem. V tomto roce tato povinnost s ukončením tzv. zimního času (26. března 2006) bude ještě zrušena, ale od 1. července znovu zavedena.
Řízení pod vlivem alkoholu patří mezi nejčastější příčiny ovlivnění řidiče motorového vozidla, které vede k dopravním nehodám, často s velmi závažnými důsledky. Jenom v roce 2005 zavinili řidiči motorových vozidel pod vlivem alkoholu celkem 8192 dopravních nehod, při kterých bylo 59 osob usmrceno. To je mnohonásobně více než případů, kdy byl řidič při jízdě unaven nebo například pod vlivem léků.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva