Počet registrovaných vozidel v červenci 2011 vzrostl ve všech kategoriích s výjimkou motocyklů, jejichž registrace klesají i celoročně.
V období 1-7/2011 bylo v ČR registrováno celkem 100 402 nových osobních automobilů, 6 836 lehkých užitkových automobilů, 392 autobusů, 4 376 nákladních vozidel, 12 044 motocyklů. Za stejné období minulého roku - období 1-7/2010 bylo v ČR registrováno celkem 100 414 nových osobních automobilů, 6 609 lehkých užitkových automobilů, 339 autobusů, 2 643 nákladních vozidel, 13 014 motocyklů.
Osobní automobily
Červencový nárůst registrací o 6,4% prakticky vyrovnal červnový pokles. Celkově registrace nových osobních automobilů v období 1-7/2011 klesly oproti období 1-7/2010 o pouhých 0,01% (z 100 414 ks na 100 402 ks, tj o 12 ks). Podíl privátních zákazníků činí celoročně 41% (v červenci 39,7%).
První je značka Škoda s 29 816 ks registrovaných osobních automobilů (29,69%), následují značky Volkswagen - 8 652 ks (8,61%), Ford - 8 331 ks (8,29%), Renault - 7 663 ks (7,63%), Hyundai - 6 570 ks (6,54%), Kia - 4 751 ks (4,73%), Peugeot - 4 512 ks (4,49%), Citroën - 3 232 ks (3,21%), Opel - 2 825 ks (2,81%), Dacia - 2 462 ks (2,45%), atd.
Nejprodávanějšími automobily jsou Škoda OCTAVIA s 13 636 ks (13,58%), dále Škoda FABIA - 9 009 ks (8,97%), Ford FOCUS - 3 202 ks (3,18%), Škoda SUPERB - 2 841 ks (2,82%), Volkswagen GOLF - 2 511 ks (2,50%), Škoda YETI - 2 289 ks (2,27%), Renault THALIA - 2 213 ks (2,20%), Renault MEGANE - 2 082 ks (2,07%), Hyundai i 30 - 2 064 ks (2,05%), Kia CEE´D - 2 061 ks (2,05%), atd.
Z hlediska paliva je na prvním místě benzin s 58,48%, na druhém místě diesel s 38,81% (v červenci 41,3%), následuje E85 - 163 ks (0,16%), CNG - 100 ks (0,09%), LPG - 55 ks (0,05%), elektro - 45 ks (0,04%), jiné - 7 ks (0,00%), nezjištěno je 2,33%.
Dovoz ojetých OA celoročně vzrostl o 2,2% (na 76 329 ks). Varující je však výrazný nárůst ojetých OA starších 10 a 15 let, které nyní tvoří téměř 1/3 dovážených vozidel (32,6%). Loni tento podíl činil 25,1%.
Lehké užitkové automobily
Celkově registrace nových lehkých užitkových automobilů v období 1-7/2011 vzrostly oproti loňskému roku o 3,43% (z 6 609 ks na 6 836 ks, tj o 227 ks).
První je značka Ford s 1 035 ks registrovaných lehkých užitkových automobilů (15,14%), následují značky Citroën - 934 ks (13,66%), Fiat - 793 ks (11,60%), Peugeot - 782 ks (11,43%), Volkswagen - 705 ks (10,31%), Renault - 604 ks (8,83%), Mercedes-Benz - 513 ks (7,50%), Iveco - 292 ks (4,27%), Dacia - 224 ks (3,27%), Škoda - 198 ks (2,89%), atd.
Z hlediska segmentů je na prvním místě kategorie do 3,0 t s 44,54% , na druhém do 3,5 t s 39,02% , následuje do 2,0 t - 13,00%, nezjištěno je 3,42%.
Nákladní automobily
Celkově registrace nových nákladních vozidel v období 1-7/2011 vzrostly oproti období 1-7/2010 o 65,57% (z 2 643 ks na 4 376 ks, tj o 1 733 ks).
První je značka Mercedes-Benz s 811 ks registrovaných nákladních vozidel (18,53%), následují MAN - 785 ks (17,93%), DAF - 705 ks (16,11%), Volvo - 675 ks (15,42%), Scania - 447 ks (10,21%), Iveco - 409 ks (9,34%), Renault Trucks - 330 ks (7,54%), Avia - 92 ks (2,10%), Tatra - 50 ks (1,14%), Mitsubishi Fuso - 40 ks (0,91%), atd.
Z hlediska provedení karosérie je na prvním místě tahač s 56,39%, na druhém šasi s 33,38%, následují ostatní - 1,64%, skříň - 1,62%, valník - 1,00%, sklápěč - 0,11%, nezjištěno je 5,82%.
Autobusy
Celkově registrace nových autobusů v období 1-7/2011 vzrostly oproti loňsku o 15,63% (z 339 ks na 392 ks, tj o 53 ks).
Z hlediska provedení karosérie je na prvním místě I městský s 42,34%, na druhém místě II linkový s 29,59%, následuje III dálkový - 18,87%, šasi - 2,55%, nezjištěno je 6,63%.
Motocykly
Celkově registrace nových motocyklů v období 1-7/2011 klesly oproti stejnému období roku 2010 o 7,45% (z 13 014 ks na 12 044 ks, tj o 970 ks).
Ve třídě do 50cm3 je první značka Maxon - 720 ks, další Rhon - 284 ks, TMEC - 234 ks, Longjia - 229 ks, atd. Nad 50cm3 je pořadí: Honda - 767 ks, Yamaha - 422 ks, Maxon - 272 ks, Harley-Davidson - 242 ks, Suzuki - 213 ks, ...
V Praze dne 3.8.2011 Svaz dovozců automobilů
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva