Počet registrovaných vozidel v červenci 2011 vzrostl ve všech kategoriích s výjimkou motocyklů, jejichž registrace klesají i celoročně.
V období 1-7/2011 bylo v ČR registrováno celkem 100 402 nových osobních automobilů, 6 836 lehkých užitkových automobilů, 392 autobusů, 4 376 nákladních vozidel, 12 044 motocyklů. Za stejné období minulého roku - období 1-7/2010 bylo v ČR registrováno celkem 100 414 nových osobních automobilů, 6 609 lehkých užitkových automobilů, 339 autobusů, 2 643 nákladních vozidel, 13 014 motocyklů.
Osobní automobily
Červencový nárůst registrací o 6,4% prakticky vyrovnal červnový pokles. Celkově registrace nových osobních automobilů v období 1-7/2011 klesly oproti období 1-7/2010 o pouhých 0,01% (z 100 414 ks na 100 402 ks, tj o 12 ks). Podíl privátních zákazníků činí celoročně 41% (v červenci 39,7%).
První je značka Škoda s 29 816 ks registrovaných osobních automobilů (29,69%), následují značky Volkswagen - 8 652 ks (8,61%), Ford - 8 331 ks (8,29%), Renault - 7 663 ks (7,63%), Hyundai - 6 570 ks (6,54%), Kia - 4 751 ks (4,73%), Peugeot - 4 512 ks (4,49%), Citroën - 3 232 ks (3,21%), Opel - 2 825 ks (2,81%), Dacia - 2 462 ks (2,45%), atd.
Nejprodávanějšími automobily jsou Škoda OCTAVIA s 13 636 ks (13,58%), dále Škoda FABIA - 9 009 ks (8,97%), Ford FOCUS - 3 202 ks (3,18%), Škoda SUPERB - 2 841 ks (2,82%), Volkswagen GOLF - 2 511 ks (2,50%), Škoda YETI - 2 289 ks (2,27%), Renault THALIA - 2 213 ks (2,20%), Renault MEGANE - 2 082 ks (2,07%), Hyundai i 30 - 2 064 ks (2,05%), Kia CEE´D - 2 061 ks (2,05%), atd.
Z hlediska paliva je na prvním místě benzin s 58,48%, na druhém místě diesel s 38,81% (v červenci 41,3%), následuje E85 - 163 ks (0,16%), CNG - 100 ks (0,09%), LPG - 55 ks (0,05%), elektro - 45 ks (0,04%), jiné - 7 ks (0,00%), nezjištěno je 2,33%.
Dovoz ojetých OA celoročně vzrostl o 2,2% (na 76 329 ks). Varující je však výrazný nárůst ojetých OA starších 10 a 15 let, které nyní tvoří téměř 1/3 dovážených vozidel (32,6%). Loni tento podíl činil 25,1%.
Lehké užitkové automobily
Celkově registrace nových lehkých užitkových automobilů v období 1-7/2011 vzrostly oproti loňskému roku o 3,43% (z 6 609 ks na 6 836 ks, tj o 227 ks).
První je značka Ford s 1 035 ks registrovaných lehkých užitkových automobilů (15,14%), následují značky Citroën - 934 ks (13,66%), Fiat - 793 ks (11,60%), Peugeot - 782 ks (11,43%), Volkswagen - 705 ks (10,31%), Renault - 604 ks (8,83%), Mercedes-Benz - 513 ks (7,50%), Iveco - 292 ks (4,27%), Dacia - 224 ks (3,27%), Škoda - 198 ks (2,89%), atd.
Z hlediska segmentů je na prvním místě kategorie do 3,0 t s 44,54% , na druhém do 3,5 t s 39,02% , následuje do 2,0 t - 13,00%, nezjištěno je 3,42%.
Nákladní automobily
Celkově registrace nových nákladních vozidel v období 1-7/2011 vzrostly oproti období 1-7/2010 o 65,57% (z 2 643 ks na 4 376 ks, tj o 1 733 ks).
První je značka Mercedes-Benz s 811 ks registrovaných nákladních vozidel (18,53%), následují MAN - 785 ks (17,93%), DAF - 705 ks (16,11%), Volvo - 675 ks (15,42%), Scania - 447 ks (10,21%), Iveco - 409 ks (9,34%), Renault Trucks - 330 ks (7,54%), Avia - 92 ks (2,10%), Tatra - 50 ks (1,14%), Mitsubishi Fuso - 40 ks (0,91%), atd.
Z hlediska provedení karosérie je na prvním místě tahač s 56,39%, na druhém šasi s 33,38%, následují ostatní - 1,64%, skříň - 1,62%, valník - 1,00%, sklápěč - 0,11%, nezjištěno je 5,82%.
Autobusy
Celkově registrace nových autobusů v období 1-7/2011 vzrostly oproti loňsku o 15,63% (z 339 ks na 392 ks, tj o 53 ks).
Z hlediska provedení karosérie je na prvním místě I městský s 42,34%, na druhém místě II linkový s 29,59%, následuje III dálkový - 18,87%, šasi - 2,55%, nezjištěno je 6,63%.
Motocykly
Celkově registrace nových motocyklů v období 1-7/2011 klesly oproti stejnému období roku 2010 o 7,45% (z 13 014 ks na 12 044 ks, tj o 970 ks).
Ve třídě do 50cm3 je první značka Maxon - 720 ks, další Rhon - 284 ks, TMEC - 234 ks, Longjia - 229 ks, atd. Nad 50cm3 je pořadí: Honda - 767 ks, Yamaha - 422 ks, Maxon - 272 ks, Harley-Davidson - 242 ks, Suzuki - 213 ks, ...
V Praze dne 3.8.2011 Svaz dovozců automobilů
04.08.2011Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva