Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Nechcete čekat na nové RS 5 Avant? ABT vám alternativu vykouzlí prakticky hned

Německý úpravce má v sortimentu balíček, který z nového Audi S5 udělá šestiválcovou střelu srovnatelnou s poslední generací RS 4. A nestojí to zase tolik peněz.
auto.cz

Tento off-road chce být novým Autem roku v ČR. Určitě ho vidíte poprvé

Příznivce tradičních pohonů nový ročník ankety Auto roku v České republice asi moc nepotěší. A občas ani nebudou vědět, o jaké auto se jedná.
auto.cz

Alpine A110 v roce 2026 nahradí elektrický nástupce. Klasika v Česku začíná na 1.690.000 Kč

Francouzský sporťák s motorem uprostřed má před sebou posledních několik měsíců. Na českém trhu si přesto můžete koupit hned tři verze včetně ultimátní R 70 s karbonovým kabátem.
auto.cz

Spalovací kombík a kopie Porsche Panamera: Do Česka míří další čínská značka

Příval čínských automobilek neustane ani v příštím roce. Dalším přírůstkem bude výrobce, který to v Evropě zkouší už skoro 20 let. Spolu s expanzí si chystá i nové modely a celou škálu pohonů.
auto.cz

Z Range Roveru Evoque bude elektromobil. A údajně radikální!

Elektrický evoque bude mít 800V architekturu, ovšem než se v něm svezeme, bude třeba si počkat ještě dva až tři roky. Techniku má sdílet např. s větším velarem.
auto.cz

MG plánuje malý elektromobil, může být zadokolkou

V Británii vyvinutý malý elektromobil MG 2 má sdílet techniku s větším a zadohnaným MG 4, ale zároveň být cenově dostupným dost na to, aby do elektromobilů přimělo přesednout i Italy. Na trhu by mohl být v roce 2027.
auto.cz

Vzácné prototypy sériových aut mohou být brzy minulostí. Díky novince z Finska

Vývoj nového vozu na čistě nové platformě dnes trvá klidně sedm let. Finská společnost Donut Lab ale tvrdí, že díky plně digitálnímu prostředí DonutOS a konceptu Digital Twin 2.0 lze celý proces výrazně zrychlit – od prvních simulací až po přípravu sériové výroby.
auto.cz

Fiat 500 přichází jako mild hybrid. Výkonem neoslní

Víc než rok po konci původní nové pětistovky se vrací spalovací pohon, bohužel však zoufale slabý. K mání aspoň bude i s plátěnou stahovací střechou.
auto.cz

Autobiografie Jaromíra Jágra je i o rychlých autech! A tučňákovi místo espézetky…

Autobiografie JÁ68 není jen nová kniha o jednom z nejlepších hokejistů všech dob Jaromíru Jágrovi. Je to příběh člověka, který se nebál žít naplno. Nejen na ledě, ale i na silnici. Nejen v NHL, ale i v českých devadesátkách, kde platilo, že kdo měl rychlé auto, ten byl někdo — a kdo měl odvahu, ten mohl všechno. Jágr měl obojí.
auto.cz

Co ví Cebia o autech Martina Vaculíka? Tady je rozhovor dvou expertů plný zajímavostí

Už potřetí se v podcastu Za volantem setkávám s Martinem Pajerem z Cebie. Vznikl rozhovor ještě zajímavější než dva předchozí. Nechal jsem si totiž přes Cebii prověřit své tři vozy, o kterých vím vše. A zajímalo mě, proč některé údaje v Cebii chybí.
auto.cz

Po kolika kilometrech je elektromobil zelenější? BMW iX3 brzy

Elektromobily sice nezatěžují okolí výfukovými emisemi, intenzivně se však řeší ekologická zátěž celého jejich životního cyklu. Při jakém nájezdu je nové BMW iX3 skutečně zelenější než spalovací ekvivalent?
auto.cz

Nová Kia K4 konečně dorazila i k nám. Češi ji mohou milovat nejen díky nízké ceně

Kia K4 přebírá štafetu po rodině Ceed a na český trh vstupuje jako benzinový hatchback se sedmiletou zárukou, startovací cenou 509.980 Kč a pěti výbavovými stupni. Čeká ji hlavně srovnání se Škodou Scala, Hyundaiem i30 a Opelem Astra.
auto.cz

Nové Porsche Cayenne Electric naživo: Máme fotky z premiéry v Dubaji!

Světová premiéra nejdůležitějšího SUV značky za poslední dvě dekády, stovky historických i současných modelů a jedinečná atmosféra Dubaje. Byli jsme u toho.
auto.cz

TEST Renault Captur E-Tech 160 – Lepší díky novému srdci

Třídu SUV zastupuje Renault v segmentu B už od roku 2013 model Captur. Po loňské modernizaci a změnám ve výbavách přišel letos na řadu nový plně hybridní pohon. Čím se liší od toho předchozího?
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.