Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

TEST Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI eHybrid – Čtyřkolka by se šikla

Zatímco větší multivan si v plug-in hybridní verzi umí pohánět i zadní kola, Passat Variant tohle nedokáže ani v nejvýkonnější variantě s dvěma stovkami kilowattů. Škoda…
auto.cz

Na „Vatikánu“ nejen do Vatikánu. Co nabídne podzimní Retro Garáž?

Aukce spojená s burzou historických vozidel Retro Garáž má už dlouhou tradici. Vždyť v sobotu 15. listopadu se uskuteční už 19. v pořadí. Vybrali jsme nejzajímavější položky.
auto.cz

Také Subaru brzdí s elektromobilitou. Místo toho se zaměří na hybridy

Japonská značka sice nedávno představila hned dvě nové elektrické novinky, z původních sebevědomých plánů ovšem couvá ve prospěch hybridů.
auto.cz

Známe české ceny Toyoty C-HR+. Soupeř Škody Elroq vyjde na zajímavé peníze

Japonská automobilka se po počátečním faux pas do elektromobility pořádně opírá. Na český trh aktuálně vstupuje s kompaktním SUV C-HR+, který bude konkurovat hlavně Škodě Elroq.
auto.cz

Legendární a „všemocný“ olej WD-40: Tohle použití určitě neznáte. Neublíží autu?

Penetrační olej WD-40 zná patrně každý, kdo někdy něco dělal nejen na autě, ale také doma. Jeho využití je velmi široké a vlastnosti obecně velmi dobré. Co všechno dokáže?
auto.cz

Nejvtipnější auto všech dob? Tato krabice od bot na kolech je něco pro sběratele

V době, kdy se automobilky předháněly v aerodynamice, přišlo Daihatsu s něčím, co dodnes působí jako z jiného světa. Auto, které se nebálo vypadat jako krabice od bot na kolech. Jenže tahle krabice měla v rukávu víc triků, než byste čekali.
auto.cz

Peugeot Polygon chce už brzy změnit pravidla hry. Klíčové prvky přenese do sériové výroby

Polygon Concept propojuje virtuální ostrov z Fortnite s reálným světem a naznačuje podobu příští generace malého Peugeotu. Hravý hatchback s motýlími dveřmi, obřím head-up displejem a novým i-Cockpitem má ambici stát se „game changerem“ roku 2027.
auto.cz

První elektrická je tu: Tatra Force e-Drive BEV to dělá po svém, k vidění je v Praze

Kopřivnická Tatra Trucks vstoupila do nové éry. Na veletrhu e-Salon 2025 v Praze představila svůj první plně bateriový nákladní elektromobil. Robustní osmikolový stroj spojuje tatrováckou odolnost s moderními technologiemi.
auto.cz

Jak prodávat elektrický Volkswagen za půl milionu? Šéf designu v Praze prozradil plán

Technika a komfort na prvním místě. Šetření nákladů se tedy odehrává tam, kde to zákazníky „bolí“ nejméně.
auto.cz

Nový Renault Clio má české ceny. Začíná na neuvěřitelné částce!

Šestá generace francouzského bestselleru měla být původně jen hybridní, díky konvenční variantě však jeho akční ceník může začínat pod 400 tisíci korun. Na českém trhu je již možné ho objednávat.
auto.cz

Nový Hyundai Nexo na vodík dorazil do Prahy. Už známe detail o jeho pohonu

Druhá generace vodíkového crossoveru značky Hyundai je výkonnější než dřív a veze si větší zásobu vodíku. Také konečně může tahat přívěsy, byť nijak těžké.
auto.cz

Přivítejte nejlepší Jaguar E-Type všech dob: Eagle Lightweight GTR

Když se spojí britská elegance, závodní duch 60. let a moderní technika, vznikne něco opravdu výjimečného. Britská společnost Eagle opět dokázala, že restomod může být mnohem víc než jen modernizovaný veterán.
auto.cz

Lancer Evolution možná není mrtvý. Bez elektřiny to nepůjde

Mitsubishi nezapomnělo na své rallyové kořeny a sní o jedenáctém „evu“. Inženýr značky naznačil, že by určitě bylo elektrifikované.
auto.cz

U nákupních center budeme za parkování platit až 100 Kč za hodinu. Můžeme si za to sami

Co bylo dlouho „zadarmo“, už tak samozřejmé není. Řetězce zavádějí striktnější parkovací pravidla. Zaplatiti můžete až 100 korun za hodinu. 
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.