Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Další čínská automobilka bude vyrábět v Evropě. Pomůže jí v tom slavné jméno

Čínští výrobci už nechtějí pouze vyvážet hotové automobily do Evropy — chtějí je zde rovnou vyrábět. Nejnověji to potvrzuje kontrakt mezi Magna Steyr a GAC Group, díky němuž se v rakouském Štýrském Hradci začne montovat elektromobil Aion V.
auto.cz

U Mercedesu se spalovacího motoru nebojí. Navzdory přísně normě Euro 7 si velké kubatury zachovají

Blížící se platnost velmi přísné emisní normy Euro 7 nutí mnoho výrobců aut omezit výrobu i nabídku spalovacích agregátů. U Mercedesu ale nic takového neplánují.
auto.cz

TEST Hyundai Ioniq 9 – Uhlazený obr

Největší elektromobil značky Hyundai mi skvěle sedl do noty svými schopnostmi, prostorností i jízdními vlastnostmi. Nehraje si na sporťák a je skvěle komfortní i tichý. Přidejte dobře odladěné jízdní asistenty včetně schopnosti téměř samočinné jízdy po dálnici a máte před sebou skvělý vůz, jehož jedinou nevýhodou je vyšší spotřeba, když se nechcete při delším cestování omezovat.
auto.cz

Durango je i po 24 letech nejoblíbenějším SUV na trhu. Do nabídky vrací šestiválec, páteř tvoří V8

Třetí generace Dodge Durango se z plánovaného běžného modelového cyklu nenápadně přehoupla do kategorie dlouhověkých ikon. I po více než dvou dekádách na trhu si drží pozici rodinného SUV s duší muscle caru. 
auto.cz

Toyota a Isuzu plánují vodíkové autobusy. Takové větší Toyoty Mirai pro spoustu lidí

Na nové generaci autobusů poháněných vodíkovými palivovými články vyvíjejí Toyota spolu s Isuzu. První dodávky by měly být zahájeny už v příštím roce.
auto.cz

Bugatti Veyron Nocturne v zrcadlovém lesku jde do aukce v Dubaji. Existuje jen pět kusů

Limitovaná edice Bugatti Veyron 16.4 Nocturne vznikla v pěti kusech výhradně pro zákazníky na Blízkém východě. Jeden z těchto automobilových šperků nyní nabízí aukční síň RM Sotheby's s odhadovanou cenou mezi 41,5 a 52,5 milionu korun.
auto.cz

Umíte správně používat parkovací brzdu? Není to tak snadné, jak se zdá

Už v autoškole se učí, že po každém odstavení vozidla by měl jeho řidič „zatáhnout“ parkovací brzdu. Její správné používání ale zdaleka tak jednoduché není.
auto.cz

Za volantem nového Renaultu Clio: Šoková terapie

Na evropském trhu se úspěch nezřídka zaměňuje s tradicí a jen málo aut je zde tak úspěšných jako malé Clio. A Renault nám u poslední generace chce připomenout, že úspěch se dá zabalit i do šokujícího kabátu. Projeli jsme se s ním v okolí Lisabonu, abychom zjistili, zda se mise povedla.
auto.cz

Elektrické SUV a dojezd 1000 km? BMW iX3 Neue Klasse to zvládlo

BMW s novou generací iX3 ukázalo, že dojezd elektromobilů může být zase o kus dál. V testu zvládl více než 1000 kilometrů na jediné nabití. Jakkoli byl režim jízdy přísně úsporný, výsledek stojí za pozornost.
auto.cz

EU financuje stavbu nabíječek s megawattovým výkonem. Česku to moc nepomůže

Evropská komise rozdělí více než 600 milionů eur, tedy zhruba 14,5 miliardy korun, na novou infrastrukturu pro alternativní pohony. Vzniknou tisíce rychlonabíječek, vodíkové plničky i elektrifikovaná letiště a přístavy napříč EU. V aktuálním balíku však není jediný projekt přímo pro Českou republiku.
auto.cz

Baterie s polopevným elektrolytem se stávají realitou. Přináší četné výhody

Baterie s polopevným elektrolytem, dlouho považované za laboratorní mezistupeň mezi dnešními lithium-iontovými články a vysněnými solid-state akumulátory, konečně míří do sériové výroby.
auto.cz

Dálnice D11 bude mít šest pruhů. Ještě si ale počkáme

Ředitelství silnic a dálnic získalo souhlasné stanovisko EIA k rozšíření dálnice D11 ze čtyř na šest pruhů až k Poděbradům. Stavět se však má začít až za pět let, až po dokončení úseku D35 mezi Ostrovem a Mohelnicí.
auto.cz

Nenosíte reflexní prvky? Vystavujete se smrtelnému nebezpečí

Chodci bez reflexních prvků jsou pro řidiče téměř neviditelní, a to nejen mimo město. I pásek na ruku za pár korun může zachránit život.
auto.cz

Dodávka roku 2026 je elektrická a z Koreje, rozhodla porota

Elektromobily letos dominovaly anketě Mezinárodní dodávka roku a zabraly všechna tři místa „na bedně“. Vítězem je model PV5 značky Kia, která je mezi užitkovými auty nováčkem.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.