Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

TEST KGM Torres 1.5 GDI Turbo Hybrid – Hybrid pro začátečníky

Bývalý SsangYong, dnes KGM, přišel s hybridním pohonem, který řeší jeden z nejpalčivějších problémů korejské automobilky. Na konkurenci sice trochu ztrácí, špatný ale vůbec není.
auto.cz

Diskuse: Mají mít elektromobily parkování zdarma?

Také letos mají v Praze auta s registrační značkou EL dál povolené bezplatné parkování v modrých i fialových zónách, tohle zvýhodnění ale brzy skončí. Co si o tom myslíte vy?
auto.cz

Toyota vyvíjí osmiválec pro supersporty. Dostane ho i Lexus pro nástupce LFA

Supra v březnu 2026 skončí, ale „velké“ sportovní Toyotě hrana nezvoní. Produkční GR GT se představí začátkem prosince a Lexus mezitím ukazuje vlastní sportovní studii. Společným základem má být nový osmiválec.
auto.cz

Odcházející Daihatsu Copen pravděpodobně dostane nástupce s pohonem zadních kol a manuálem

Daihatsu na Japan Mobility Show znovu rozdmýchalo plamen kolem malého roadsteru Copen. Po zprávách o konci druhé generace ukazuje koncept K-Open a z úst šéfa Toyoty Koji Sata zní, že nástupce není sci-fi.
auto.cz

Audi A8 hledá nástupce. Jako luxusní sedan už do nového světa nepatří

Model A8 je na trhu již osm let, o nástupci se zatím pouze mluví. S ohledem na dnešní trendy jím asi luxusně vybavený sedan nebude. Dostaneme místo něj opulentní SUV?
auto.cz

Autosalon v Curychu 2025: Nostalgické vzpomínky na ženevskou slávu

Už se skoro zdálo, že velkým automobilovým veletrhům v Evropě definitivně odzvonilo. Poté, co se do historie přesunul vyhlášený autosalon v Ženevě, už jsme v oživení příliš nedoufali. Proto jsme na právě probíhající akci Auto Zürich dorazili spíš ze zvědavosti. A byli velmi mile překvapeni!
auto.cz

Dopravní policie jede na doraz. A dálniční? Tam už bez rezervy

Počet aut roste, dálniční síť se prodlužuje, provoz houstne. Na to všechno dohlíží dopravní policie – složka, která se stará o bezpečnost, plynulost i řešení nehod. Jenže přetížení, které dnes policisté zažívají, začíná být systémové. A nejtvrději dopadá na dálniční policii, která už dávno nedělá jen dopravu.
auto.cz

Alfa Romeo přeruší výrobu modelů Giulia a Stelvio. Není o ně dostatečně velký zájem

Italská automobilka začátkem listopadu na celý pracovní týden přeruší výrobu v továrně v Cassinu, kde vedle Alf Romeo Giulia a Stelvio vzniká také Maserati Grecale.
auto.cz

Honda ukázala nový elektromobil s dojezdem až téměř 500 kilometrů. Dočkáme se ho i v Česku?

Japonci na domácím autosalonu představili koncept dostupného elektromobilu s velmi slušným dojezdem. Určen bude hlavně pro domácí trh a Indii, globální ambice ovšem také nepopírá.
auto.cz

Vlna Kei se valí do Evropy. Malá Honda Super-N sem dorazí už příští rok

Minivozy třídy kei už možná nebudou jen japonskou specialitou. EU prosazuje iniciativu malých elektromobilů. Británie jedná s Toyotou o sériovém FT-Me a Honda do Evropy příští rok přivede nový elektrický model, který se v maskované podobě ukázal v Goodwoodu.
auto.cz

Nejslavnější mercedes ze dřeva zabral roky práce. Může být váš

Kdysi byl nejrychlejším silničním autem planety, dnes je perlou každé sbírky aut. Francouzský truhlář si ho postavil ze dřeva a ikonické dveře neopomněl.
auto.cz

Přes 2000 km na jednu nádrž? Mistr spotřeby radí, jak na to

Pokud většina řidičů počítá s tím, že na plnou nádrž ujede kolem sedmi set kilometrů, Gerhard Plattner zvládne i třikrát tolik. Rakouský novinář, testovací jezdec a rekordman v úsporné jízdě se celý život věnuje tomu, jak z každé kapky paliva dostat maximum. A nejde o žádné laboratorní triky.
auto.cz

Lexus LS se možná vrátí i jako stylové zvýšené kupé

Jak by mohla vypadat příští generace modelu LS, která není MPV, ukázal koncept v rámci výstavy Japan Mobility Show 2025. Z dosavadních modelů LS toho věru mnoho nezbývá.
auto.cz

Mitsubishi představilo koncept Elevance. Vezme vás i kempovat

Mitsubishi se pochlubilo velkým plug-in hybridním SUV se třemi řadami sedadel a neobvykle luxusním interiérem. Patří k němu i speciálně navržený přívěs pro glamping.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.