Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Omoda & Jaecoo potvrdila nový motor. Kde leží hranice účinnosti?

Vozy čínské skupiny Chery se v Evropě nabízejí také pod značkou Omoda & Jaecoo. Nedávno uveřejnili první údaje o připravovaném spalovacím motoru. První údaje jsou doslova šokující.
auto.cz

Nová Honda Prelude: Česká cena a konfigurátor. Tak kterou barvu?

Po dlouhých dvaceti letech se vrací ikona devadesátek – Honda Prelude. Nově má i český konfigurátor a konečně známe i cenu.
auto.cz

Japonský Sharp už si nevystačí s elektronikou. Ukázal MPV s projektorem

Elektromobilita dostala mezi automobilky spoustu startupů, ale také firmy z úplně jiných oborů. Další takovou je japonský Sharp, který u nás známe spíše díky mikrovlnkám nebo toustovačům.
auto.cz

Audi A2 se má vrátit coby nejmenší model značky

Nejmenší audi bude v dohledné době elektrické a dost možná oživí historické označení A2. Očekává se platforma MEB a rozměry odpovídající nejspíš Volkswagenu ID.3.
auto.cz

Test Cupra Ateca 1,5 TSI – Jsme už za vrcholem

Na trhu je už dlouho, ale pořád má co říct – tak by se dala shrnout Cupra Ateca. Patříte-li k těm, kterým nesedí směr vývoje aut, ale přesto chcete něco nového, právě auta jako ateca jsou perfektní volbou pro svou ergonomii z dob, kdy se nemusela obracet každá koruna kvůli emisím a elektromobilům.
auto.cz

První jízda v nové Hondě Prelude: Návrat legendy bez zklamání?

Když se po letech vrátí legenda, člověk má trochu obavy. Po prvních kilometrech s novou Hondou Prelude je ale jasno: tohle kupé má vlastní identitu a přitom ctí všechno, co jsme na značce vždy milovali.
auto.cz

Matoucí cykloobousměrka: Kdo má přednost?

Cykloobousměrka. Slovo, které vypadá, jako by ho vymyslel úředník po třídenním školení o udržitelné dopravě. Na papíře funguje – prostě jednosměrka, kde se může cyklista legálně pohybovat v protisměru současně s protijedoucím autem, protože se vejde. Praxe ale často funguje jinak.
auto.cz

Rekordní září: Za mýto stát vybral nejvíce peněz v historii

Výběr mýta na českých dálnicích a silnicích I. třídy v devátém letošním měsíci dosáhl nejvyšší částky od roku 2007, kdy byl tento poplatek v Česku zaveden.
auto.cz

Problikáváte ostatní řidiče dálkovými světly? Může se to rychle prodražit

Bliknutí dálkovými světly – gesto, které má v řidičském světě spoustu významů. Někdo jím děkuje, jiný varuje před policejní hlídkou, další jím netrpělivě pobízí pomalejší řidiče, aby uhnuli z levého pruhu. Jenže i tohle běžné světelné mrknutí má svá pravidla. A kdo je nezná, může za toto tiché gesto zaplatit až 1500 korun.
auto.cz

DKW F102 (1963–1966): Poslední dvoudobý mohykán

Osobní automobil DKW F102 byl posledním modelem automobilky Auto Union, prodávaným pod značkou DKW. Nahrazoval model Auto Union 1000 a byl jedním z posledních západoněmeckých vozů s dvoudobým motorem.
auto.cz

Rozblikáme Česko: Zneužívání blinkrů. Nestůj na blikačkách

Tentokrát se podíváme na blikání na všechny strany. Výstražné blinkry jsou opravdu určené pro výstrahu před nebezpečím. Bohužel je ale řada řidičů používá jako povolenku pro stání na zákazu.
auto.cz

Tenhle obytný Mercedes-Benz Vito si troufne i do terénu. Nestojí přitom majlant

Německá automobilka sice nabízí poměrně luxusní obytnou verzi Marco Polo, pokud však toužíte po levnější a dobrodružnější alternativě, společnost Vansports vám nabízí řešení.
auto.cz

Nelíbí se vám moderní design? Tato firma vám z Toyoty udělá americkou klasiku

Mezi automobilkami se poslední dobou znovu stávají populární retro designy. V Japonsku je o ně zájem už celé dekády a chybějící nabídku vyplňují mnozí úpravci. Jeden z nich vám třeba z malé Toyoty udělá americké SUV.
auto.cz

Mototest CFMOTO 125NK – Atraktivní učitelka

CFMOTO letos rozšířilo portfolio svých motocyklů o nový model. Tentokrát se zaměřilo na začínající motorkáře, pro které vyvinulo naháče 125NK s agresivním vzhledem a zcela novým motorem.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.