Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Šéf FBI vyměnil domácí chevrolet za BMW. Je prý levnější

Může být BMW X5 levnější než Chevrolet Suburban? Velmi snadno a velmi výrazně, pokud chcete jeho obrněnou verzi.
auto.cz

Škoda Elroq sbírá ceny napříč Evropou. A prodeje to jen potvrzují

Rok 2025 se pro Škodu Elroq stal mimořádně silným z hlediska odborného uznání. Během roku 2025 nasbírala řadu mezinárodních ocenění. Design, jízdní vlastnosti, uživatelská přívětivost i technologická vyspělost byly pozitivně hodnoceny napříč Evropou.
auto.cz

Neomezená rychlost v USA? Z Arizony by se mohlo stát zámořské Německo

Některé úseky dálnic v řídce osídlených oblastech Arizony by se mohly stát úseky s neomezenou rychlostí. Zákon, který by dal řidičům více svobody, je však zatím ve stadiu návrhu.
auto.cz

Fiat Panda 141 (1980-2003): Kontejner na kolech

První generace Pandy byla opravdovou lidovkou, která si na nic nehrála. Vynikala strohostí vně i uvnitř. Přesto, nebo spíše právě proto vydržela ve výrobě celých třiadvacet let...
auto.cz

Nejsledovanější videa roku 2025: Martin Vaculík vítězí na celé čáře

Z desítek videí, která jste si u nás mohli pustit, na počet shlédnutí drtivě vyhrál kousek Martina Vaculíka. Zájem však byl i o výcvik na řidičák či modernizovanou Škodu Enyaq.
auto.cz

Číňané zamíří do Le Mans. Půjdou se tam ztrapnit, nebo zazáří?

Čínská automobilka Chery se velmi pravděpodobně stane první značkou z druhé nejlidnatější země světa, která se zúčastní legendárního vytrvalostního závodu ve francouzském Le Mans.
auto.cz

Na českých kruhových objezdech můžete vidět zvláštní ozdoby. Tady jsou ty nejlepší!

Sokola, medvěda, volavky, raka, kapra, sochu Svobody nebo lahev rumu. To všechno můžete potkat na českých kruhových objezdech. Podívali jsme se na ozdoby okružních křižovatek podrobněji.
auto.cz

Obří zakázka pro Tatru Defence Systems. Na Slovensko dodá auta až za 25 miliard

Česká automobilka uzavřela se slovenskou stranou obří smlouvu na dodávky téměř 1300 nákladních automobilů. K zakázce se mohou přidat i další státy, výsledný objem tudíž může ještě narůst.
auto.cz

Registrace elektromobilů v Evropě dramaticky rostou. Jejich podíl je však stále nízký

V listopadu bylo v Evropě zaregistrováno meziročně o 44 procent více elektrických aut. Ačkoliv se měsíční přírůstky letos pravidelně výrazně překračují 100 tisíc aut, přesto je jejich význam nadále spíše okrajový.
auto.cz

Ford skončil s výrobou americké verze SUV Kuga. Přímého nástupce neplánuje

Americká automobilka v půlce prosince ukončila výrobu oblíbeného kompaktního SUV Escape, který je zámořským sourozencem „našeho“ modelu Kuga. Ford se chce zaměřit na jiné vozy, tamní dealeři ovšem mají strach.
auto.cz

Poslední rozloučení s božskou Alpine A110 S: Na tohle auto nikdy nezapomenu!

Lehké sporťáky s motory uprostřed jsou druh na vyhynutí. Jsem rád, že jsem se stihl projet v božské Alpine A110 ještě dříve, než její výroba skončí.
auto.cz

Šroub, který nikdo jiný nepovolí? S vychytávkou od BMW si vesnický opravář neporadí

BMW si patentovalo šroub s hlavou ve tvaru svého loga. Další rána pro každého, kdo nechce jezdit se svým autem výhradně do značkového servisu. S příchodem aut, která stojí především na softwaru, to ale bude ten nejmenší problém.
auto.cz

Masivní výpadek elektřiny v San Francisku zastavil robotické taxíky. Tudy cesta zatím nevede

V ulicích San Franciska v uplynulých dnech zavládl chaos, kterému napomohly i desítky nehybných robotických taxi Waymo, které se kvůli výpadku elektřiny zastavily uprostřed silnic.
auto.cz

TEST Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo Hit – Nenechte se ošálit

Sourozenec Fiatu Grande Panda se u Opelu jmenuje Frontera. Nabízí se s dvěma pohonnými jednotkami. Vedle elektrické verze můžete mít také mild-hybrid s přeplňovanou dvanáctistovkou, kterou jsme vyzkoušeli.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.