Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Pragovespa 2025 – Roj vos

V Praze se druhou červnovou sobotu rojily vosy, tedy vespy. Stovky jezdců na těchto strojích se sjely do Prahy na mezinárodní setkání Pragovespa. Byli jsme u toho.
auto.cz

Elektrické Porsche Macan se prodává dobře. Přesto se asi vrátí i to spalovací

Elektrickou budoucnost slibuje většina automobilek, zejména mezi těmi prémiovými se ale ukazuje, že zájem je stále spíše o spalovací vozy. Poznává to i Porsche, které zřejmě brzy ukáže nový spalovací macan.
auto.cz

Kvalifikaci na Grand Prix Velké Británie vyhrál Max Verstappen

Kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie 2025 vyhrál překvapivě Max Verstappen před oběma jezdci McLarenu.
auto.cz

Mototest Royal Enfield Bear 650 – Na počest všech „šílenců“

Indický výrobce motocyklů Royal Enfi eld sází zejména na klasický vzhled svých modelů. Inspiraci v minulých časech hledá i novinka Bear 650, i když se stylem „scrambler“ vymyká z dosavadní linie.
auto.cz

Ariel si k výročí nadělil dosud nejzběsilejší model. Vznikne jen 25 kusů

S poměrem 354 kW na tunu, přepracovanou platformou a okruhovým naladěním jde o ultimativní nástroj pro každého, kdo se nebojí limitů. 
auto.cz

Italská údržba svědčí i elektromobilům, říká studie

Stanfordská univerzita zjistila, že pro životnost baterií elektromobilů je vhodné jezdit občas i dynamicky. Trvalá nízká zátěž, ale i trvalá vysoká zátěž např. na dálnici článkům nesvědčí. Bohužel však testovali jen jedno chemické složení článků.
auto.cz

Alpine bude závodit i v době elektrické. Diváky chce zaujmout umělým zvukem

Se závoděním se počítá i v éře elektrické. Připravuje se na to třeba Alpine, která upravila svůj první elektrický model A290. Kromě schopnějšího podvozku se bude pozornost snažit přitáhnout i umělým zvukem.
auto.cz

Nová pravidla pro řidiče – Velké změny od července

Se startem prázdnin vstupuje v platnost takzvaná devítinovela. Ta v různých zákonech mění pravidla pro řidiče v Česku. Týká se to třeba evidenčních kontrol, volání policie k nehodám a mnoho dalšího. Pojďme si novinky projít.
auto.cz

O nové SUV Xpeng je extrémní zájem. Zamíří i na český trh

Zájem o nové elektromobily v Číně tamním automobilkám závidí celý svět. Po extrémním zájmu o nové Xiaomi se lidé vrhli i na méně známý Xpeng, který se také mohl pochlubit velkými čísly už po pár minutách.
auto.cz

Za 160 km/h vězení. Řidič dostal pouta jen minuty poté, co začal platit přísnější zákon

Čerstvé zpřísnění trestů za překročení rychlosti na Floridě znamená, že za to, co v Česku ústí „jen“ v pokutu a body, tam hrozí vězení. Tak přísné nejsou ani Švýcarsko a Španělsko.
auto.cz

Elektrická dodávka za cenu naftové? U Fordu Transit je to realita už teď

Český trh s elektromobily stále zaostává. Ford však přichází s atraktivní nabídkou, která může změnit pravidla hry – plně elektrický E-Transit Custom Van je dostupný už za 799.000 Kč bez DPH.
auto.cz

Spojené státy přestanou dotovat elektromobily. Očekává se propad prodejů

Za necelé tři měsíce skončí v USA podpora prodejů elektromobilů, která má dosud výši 7500 dolarů. V prodejích se očekává růst a následný prudký propad.
auto.cz

TEST Audi RS Q8 performance 4.0 TFSI – Lamborghini z Bratislavy

Nejvýkonnější sériové audi se spalovacím motorem je v reálném životě velmi vřelé, docela nenápadné a komfortní. Ale také dost drahé. Přesto vyjde mnohem levněji než sesterské Lamborghini Urus.
auto.cz

Elektro pod půl mega a sériový hybrid. Nová značka Stellantisu má české ceny

V záplavě nových čínských automobilek z Číny trochu vyčnívá Leapmotor, který má za sebou silný evropský koncern Stellantis. Nově je dostupný na českém trhu, a zveřejněny byly i ceny.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.