Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Zemřel Theodor Pištěk. Oscarový umělec, technik i testovací jezdec

Zemřel Theodor Pištěk, skutečný renesační člověk. Patřil mezi nejvýraznější výtvarníky své generace v Československu a později v Česku. Byl malířem, scénografickým výtvarníkem a zároveň mužem s hlubokou vášní pro auta – závodil, studoval techniku automobilů a uměl to promítnout do svého umění.
auto.cz

Toyota Mirai vyráží do modelového roku 2026. Nadále vzdoruje elektromobilům

Zatímco většina automobilek od vodíku ustupuje, Toyota Mirai 2026 dál nabízí alternativu k bateriovým elektromobilům. Luxusní sedan na platformě GA-L s pohonem zadních kol má elektromotor o výkonu 136 kW a dojezd okolo 650 km. 
auto.cz

Obří evropská investice do elektromobility! Španělsko jde proti proudu

Španělsko připravuje velkou ofenzivu v elektromobilitě, v roce 2026 do ní investuje kolem 1,3 miliardy eur (zhruba 31,4 miliardy Kč). To pravděpodobně ovlivní i zbytek Evropy.
auto.cz

Vodíkové taxi či policejní vůz? Toyota testuje novou crown v náročném provozu

Toyota dodá celkem 200 vodíkových crown pro taxislužbu v Tokiu. Už nějakou dobu vodíkové crowny jezdí také jako policejní auta ve Fukušimě.
auto.cz

Předplacený servis Škoda Auto: Jasné náklady, delší jistota. I pro starší vozy!

Automobil uživatelé drží stále déle, tak se vyplatí myslet i na roky příští. Pomoci může předplacený servis.
auto.cz

Stejné ceny, jiný diesel. Toyota Proace dělá na první pohled neznatelný, ale zásadní krok

Přechod na 2.2 D-4D mění techniku víc, než napovídají tabulkové hodnoty. Ten pravý benefit zákazník pozná v reálném provozu s nákladem.
auto.cz

Chystá Kia návrat stingeru? Poodhalila koncept čtyřdvířka

Záhadné čtyřdveřové a pravděpodobně elektrické auto poodhalila automobilka Kia. Může jít o sourozence Hyundai Ioniq 6 a přinejmenším duchovního nástupce oblíbeného stingeru.
auto.cz

Jak se vyvíjel trh ojetin v listopadu? Nabídka je bohatší, ceny rostou pomalu

V listopadu letošního roku padaly v Česku nejen teplotní rekordy. Velmi dobře se dařilo i trhu s ojetými auty. Podle inzertních nabídek byl listopad roku 2025 nejbohatším jedenáctým měsícem za posledních pět let.
auto.cz

Vyspělý svět se bojí elektrik z Číny. Ta zatím zaplavuje ten rozvojový spalováky

Čína byla už dvakrát největším světovým exportérem aut a za letošní rok tomu těžko bude jinak. Nejvíce však vyváží nikoliv elektromobily do rozvinutých zemí, nýbrž spalovací auta na trhy Jižní Ameriky či Afriky, kde je nízká cena vším. To vše samozřejmě na úkor objemů prodeje „západních“ značek.
auto.cz

Za volantem Suzuki e Vitara. Jak jezdí první globální elektromobil Suzuki?

Pro Suzuki přelomová e Vitara se v Česku představila na jaře letošního roku. Tehdy jsme si ji mohli prohlédnout i usednout za její volant. Řídit jsme ji však mohli až nyní. Škoda jen, že velmi krátce na silnicích v okolí německé Míšně.
auto.cz

Vzpomínáte na českého tunera škodovek Milotec? Tuní dál! Dokonce i elektromobily

Milotec je český výrobce autodoplňků, který se specializuje především na vozy Škoda. Dnes ukazuje, že umí reagovat i na nástup elektromobility: do nabídky totiž přidává také nové doplňky pro modely Škoda Elroq a Škoda Enyaq.
auto.cz

Nejsofistikovanější podvozek z čínských značek má BYD. Zvládne i jízdu po třech kolech!

Sportovní čínský vůz BYD Yangwang U9 sice není žádnou novinkou, přesto jeho podvozek označený jako BYD DiSus vzbuzuje emoce. Co je na něm tak zvláštního?
auto.cz

Hoďte starosti za hlavu! S prodlouženou zárukou a předplaceným servisem je to snadné

Že je vlastnictví automobilu v jistém smyslu stresující, se asi shodnou všichni. Strach můžeme mít ze zlodějů, kamer, ostatních motoristů. Některá rizika však jde celkem snadno eliminovat.
auto.cz

Ford opravdu chystá evropské bronco! Má být do zásuvky, ale ne nezbytně

Nový kompaktní ford pro Evropu má patřit do rodiny Bronco, ale zároveň být nepřímým nástupcem focusu. Nečekejme tedy rámovou konstrukci, o již známou verzi Bronco Sport však nepůjde.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.