Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Aquaplaning: Co to je, příčiny vzniku a co při něm dělat

Řidiči se často ptají, co je to vlastně aquaplaning nebo co při aquaplaningu dělat. Jde o situaci, kdy pneumatiky přestanou odvádět vodu a vozidlo začne klouzat po vodním filmu.
auto.cz

Lexus LBX můžete mít už za 639.000 Kč. U ostatních modelů ušetříte až stovky tisíc korun

Tuzemské zastoupení japonské značky začátkem října spustí další Lexus Business Week, v jehož rámci přináší stotisícové slevy na vybrané modely.
auto.cz

Čínské Chery rázně vstupuje do Česka. Hybridní SUV Tiggo 4 stojí méně než 600 tisíc

Automobilka Chery zveřejnila české ceníky svých modelů, které proti nejen evropské konkurenci bojuje nejen agresivní cenovou politikou, ale též elektrifikovanými pohony.
auto.cz

Blíží se nová Toyota Corolla? Únik prozrazuje starou techniku s novým vzhledem

Jedno z nejprodávanějších aut světa se vyrábí už ve dvanácté generaci, která pomalu začíná přesluhovat. Náhrada se už tedy jistě blíží, jak bude vypadat, můžeme zatím pouze spekulovat. Něco ale prozrazuje únik novinky z Číny.
auto.cz

První elektrické SUV od Mitsubishi má známé jméno i povědomý vzhled. Chlubí se velkou baterií

Mitsubishi Eclipse Cross otevírá novou kapitolu japonské značky v Evropě. Elektrický crossover nabídne špičkovou výbavu, rychlé nabíjení, posuvná zadní sedadla a až 1.670 litrů zavazadlového prostoru.
auto.cz

JLR už přes dva týdny nevyrábí. Jeho systémy zcela skolil útok hackerů

U automobilek je i pár minut výpadku linky bráno jako obrovský problém, který vede k obrovským ztrátám. Britský JLR se po útoku hackerů s podobným výpadkem potýká už přes dva týdny a stále nenalezl řešení.
auto.cz

Ford Mustang pro rok 2026 dorazil na český trh. Hledat konkurenci je těžké

Legenda mezi sportovními vozy se v Česku prodává od 1.504.900 Kč. Kabriolet, automatická převodovka i verze Dark Horse přidávají další příplatek, ale zachovávají ryzí charakter Mustangu.
auto.cz

Toyota uvedla svůj nejdražší model. Stojí přes 4 miliony a jede max 80 km/h

U aut za více než čtyři miliony očekáváme luxus a také pořádný výkon. Nejdražší Toyota nenabídne nic z toho, rozhodně ale bude exkluzivní. Novinka nazvaná e-Palette má totiž velmi specifické zaměření.
auto.cz

Uložené, nebo všechny přijímané stanice? Nastavení triviálně jen vypadá

Některá auta umožňují nastavit, zda tlačítka na volantu budou procházet všemi přijímanými stanicemi rádia, nebo jen těmi uloženými. Pomozte mi pochopit, proč by někdo chtěl procházet desítky přijímaných místo hrstky těch, které rád poslouchá.
auto.cz

Retro superbike, největší dacia i veterán Fiat: Nový Svět motorů už ve čtvrtek na Nova Action!

Třetí díl podzimní řady Světa motorů se blíží. Co v něm uvidíte?
auto.cz

Po dekádách vznikl nový Packard! Luxusní sedan má nezvyklý příběh

Vyloženě luxusní značky jsou dnes převážně evropskou záležitostí, dříve však existovaly i v Americe. Jednou z nejúspěšnějších býval Packard, který ale nepřežil příliš dlouho po druhé světové válce. Přesto se právě ukázal nový vůz se značkou Packard, a to s dost nezvyklým příběhem.
auto.cz

Tato Toyota Land Cruiser je vzácnější než kdejaké ferrari. Oslavuje vítězství na Dakaru

Japonská automobilka na domácím trhu uvede ultra vzácnou edici svého legendárného offroadu, která vznikla jako oslava letošního vítězství ve vytrvalostním podniku Dakar.
auto.cz

Tesla má zaplatit téměř 5 miliard za smrtelnou nehodu. Soudí se dál

Řidič Tesly Model S se přiznal k vině na smrtelné nehodě z roku 2019, soud přesto přiřkl automobilce třetinu viny a nařídil zaplatit astronomickou sumu. Automobilka žádá další soudní proces.
auto.cz

Kia představila K4 pro Evropu. Zatím bude se dvěma motory

Nový model K4 korejské automobilky je znám už od loňského roku. Až dosud se ale nabízel jen na vybraných zahraničních trzích. Nyní už známe i evropskou verzi.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.