Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Smart má nový model se spalovacím motorem. Konkurovat může Škodě Superb

Značka Smart patřila mezi ikony evropského automobilového průmyslu. Přechod na elektromobilitu ale nezvládla a dnes jsou její vozy vyvíjeny i vyráběny v Číně u Geely. Místo malých městských vozítek tak dnes Smart uvádí SUV a nově i sportovně laděný sedan.
auto.cz

Automobilky jedou na vlně AI, vydrží ale jen ty nejsilnější

Více než 95 % automobilek dnes investuje do umělé inteligence. Jenže podle analytiků to nevydrží dlouho. Vlak neujede jen nejodvážnějším.
auto.cz

Největší světový výrobce spalovacích motorů s nimi nehodlá končit. Prý ještě vydrží dekády

Japonské automobilky mají na plánovaný konec spalovacích motorů dost odlišný pohled než zbytek světa. Elektromobily sice uvádí, ale naplno běží také vývoj spalovacích motorů a v dohledné době s tím nehodlají končit.
auto.cz

Ford a Renault spojují síly! Budou vyrábět levné elektromobily pro Evropu

Americká automobilka Ford Motor a francouzský Renault uzavřely partnerství. Budou společně vyrábět dva cenově dostupné elektromobily pro evropské zákazníky. Chtějí tak čelit konkurenci čínských výrobců vozů.
auto.cz

Ford Mondeo stále žije a dostal facelift! Není drahý a má úplně normální motory

Na jaře 2022 došlo k ukončení výroby Fordu Mondeo v závodě ve Valencii. Spolu s tím skončilo první Fordovo světové auto na trzích v Evropě v propadlišti dějin.
auto.cz

Vyhráli jste v loterii? Jeden z nejvzácnějších Pontiaců GTO bude skvělým vánočním dárkem

Sice se bude dražit až po Vánocích, ale je to nádherný exemplář nejlepší doby amerických muscle cars s malým nájezdem, po renovaci a s původním motorem i převodovkou.
auto.cz

Peugeoty 208 a 2008 se loučí s důležitým motorem. Vyděláte na tom vy

Modely 208 a 2008 se loučí se stěžejním motorem PureTech 100 k, který příští rok nahradí nová generace plnící normu Euro 6e bis.
auto.cz

Odtahovat od nabíječky jenom spalováky? Pozor si musí dávat i elektromobily! Pokuta není malá

Od 1. července 2025 mají obce v Česku možnost odtáhnout auto zaparkované u nabíjecí stanice, pokud se skutečně nenabíjí. Záměrem je uvolnit prostor těm, kteří energii opravdu potřebují. Jak se nepříjemnostem a pokutě vyhnout?
auto.cz

Ferrari 288 GTO (1984–1987): Závodní auto, které se k závodění nikdy nedostalo

Ferrari 288 GTO vycházelo ze staršího modelu 308 GTB a bylo homologované pro skupinu B v rallye. Zadní kola poháněl motor V8 s dvojicí turbodmychadel, umístěný podélně před zadní nápravou.
auto.cz

Antiparkovací kolík už i v dráze pro chodce? Podle Prahy normální, jiní kroutí hlavou

Praha osazuje ulice tisíci nových antiparkovacích sloupků. Podle města chrání chodce, brání nelegálnímu parkování a šetří chodníky před těžkými auty. Jenže některé realizace vyvolávají otázky – třeba když se sloupek ocitne přímo ve vodicí linii pro nevidomé.
auto.cz

Volkswagen oznámil investiční plán na příští roky, většina půjde do Evropy

Německý koncern Volkswagen investuje do své budoucnosti v letech 2026–2030 celkem 160 miliard eur – méně než v předchozích čtyřletkách. Většina těchto peněz však poputuje do Německa a Evropy.
auto.cz

Ford Ranger Plug-in hybrid má v Česku netradiční rekord. Něco takového by nafťák nezvládl

Ford Ranger je dlouhodobě nejprodávanější pick-up v Evropě. České zastoupení se rozhodlo ukázat populární pick-up také v méně známé roli a výsledkem je nový oficiální český rekord.
auto.cz

Nový Mercedes-Benz GLB oficiálně: Auto pro každého! Už máme i první ceny

Mercedes-Benz GLB vstupuje do nové éry. Z rodinně orientovaného crossoveru se stává plnohodnotný elektromobil s dojezdem až 631 km, 7místným uspořádáním a tažnou kapacitou až 2 t. Známe první české ceny a víme, že po elektrické verzi brzy dorazí i hybrid.
auto.cz

TEST Peugeot Traveller Allure Standard 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8 – Klidně dalších deset let

Životní cyklus dodávek se vede v úplně jiných časových rozmezích než u osobních aut. Peugeot Traveller je na trhu devět let, teprve nedávno však prošel větší modernizací, která mu život o další roky prodloužila.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.