Technické muzeum hostilo úvodní tiskovou konferenci letošního ročníku vzpomínkové jízdy historických automobilů 1000 mil československých, jedné z významných veteránských akcí, která se letos koná mimo jiné i pod záštitou prezidenta ČR Petra Pavla a prezidentky SR Zuzany Čaputové.
Letošní ročník vzpomínkové jízdy historických vozidel 1000 mil československých se koná ve dnech 14. – 17. června. Bude připomínkou a oslavou 90. výročí od prvního závodu 1000 mil československých 1933.
Soutěž začíná ve středu 14. června den před startem technickou přejímkou v Opletalově ulici před Autoklubem ČR, poslední etapa zavede posádky v sobotu 17. června do cíle před Národní technické muzeum na Letné. Na oba dny srdečně zveme širokou veřejnost, uvidíte ty nejkrásnější historické automobily u nás a užijete si doprovodný program pro všechny generace, vstup je zdarma. Letošní ročník se koná pod záštitou prezidentky Slovenské republiky Zuzany Čaputové a prezidenta České republiky Petra Pavla.
Do soutěže letos vyjede 115 posádek, podle pravidel musí být startující automobily vyrobené do modelového roku 1939. „Na startu budou i tři vozy, které jely původních 1000 mil československých. Aero 750 Sport bylo postaveno speciálně pro tento závod, s vozem Praga Alfa v roce 1933 zvítězil Ing. Petr Mucha, třetím vozem bude Tatra 77 z roku 1934. Trasa soutěže mezi Prahou a Bratislavou vede po co nejpůvodnější trase závodu a vůbec celý letošní ročník se snažíme přiblížit co nejvíce původnímu závodu,“ láká diváky Jiří Patočka, ředitel soutěže.
Start 1000 mil československých 2023 proběhne ve čtvrtek 15. června v Opletalově ulici před budovou Autoklubu ČR mezi 6.00 a 7.40 hod. Ovšem již den předtím, ve středu 14. června od 13.30 hodin program začíná příjezdem prvních soutěžních automobilů k technické přejímce, Opletalova ulice se postupně změní v závodní depo.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva