Nové číslo časopisu Český autoprůmysl, který vydává Sdružení automobilového průmyslu přináší informace o transformaci společností v sektoru automotive, ale věnuje se i vztahu mezi podnikovou a akademickou sférou nebo přístupu bank k firmám z hlediska ESG.
Víte, jaký je rozdíl mezi čipy vznikajícími z křemíkových desek a těmi na bázi karbidu křemíku? A proč je to pro rožnovskou společnost onsemi tak důležité? Chcete vědět, jaké jsou alternativní cesty k uhlíkové neutralitě, pokud zachováme spalovací motory? Tušíte, jak vypadá elektromobil TOGG?
A zajímalo by vás, jaká budoucnost čeká podle Klause Zellmera závody ŠKODA AUTO? Odpovědi nejen na tyto otázky dává aktuální vydání časopisu Český autoprůmysl.
Nové číslo časopisu se věnuje také spolupráci firem a škol, která by měla zajistit odborníky s kompetencemi potřebnými pro měnící se sektor. Mimo jiné toto téma zmiňuje v rozhovoru i reprezentant skupiny společností Bosch v České republice Milan Šlachta, i když mluví hlavně o tom, jak Bosch „aktivně formuje budoucí moderní mobilitu“.
Nošovický Hyundai se časopisu pochlubil větším zapojením do koncernového vývoje, Digiteq Automotive vysvětlil, jak využívá virtuální realitu při zkoumání pozornosti řidiče, a MOTOR JIKOV ukázal, k čemu lze (také) využít 3D tisk.
Pro firmy vyvážející automobily do Velké Británie může být přínosný text o nových pravidlech původu. A pro všechny podniky pak rozhovor s Blankou Svobodovou, manažerkou pro korporátní strategii a financování Komerční banky o tom, proč je dobré být zelený.
14.06.2023Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva