Gebrüder Weiss úspěšně otestoval elektrický tahač Volvo FM Electric 4×2 na českých silnicích. Testování proběhlo v posledním červencovém týdnu a tahač během něj najezdil celkem 1 000 km v terénu s různým profilem.
„V Gebrüder Weiss dlouhodobě testujeme inovativní technologie, včetně různých možností využití elektrického pohonu v těžké nákladní dopravě. Je to pro nás jedna z možností, jak do budoucna snižovat produkci CO2 v rámci naší firemní strategie s důrazem na udržitelnost,“ uvádí Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.
Elektrický tahač Volvo FM Electric testovaný Gebrüder Weiss v běžných podmínkách provozu má kapacitu akumulátorů 540kWh a výrobcem udávaný dojezd až 300 km. Uveze až 44 tun a do návěsu, který byl využitý během testování, lze naložit 33 palet. Pro test společnost využila mobilní DC nabíječku a výkonu 43 kW.
Trasa s nízkou průměrnou rychlostí a kopcovitým terénem napomáhala vysoké hodnotě rekuperace která dosahovala 14,8 % z času jízdy a dosáhla hodnoty 341 kWh. Díky výkonu elektromotoru a 12rychlostní převodovce si tahač hravě poradil i se stoupáním na trase. Řidič při nočním provozu ocenil hlavně tichý a plynulý chod elektrického pohonného ústrojí, které navíc nevytváří žádné vibrace. Při průměrné spotřebě nafty 32 l/100 km jsme na 1000kilometrové trase ušetřili 841 kg CO2.
Gebrüder Weiss ve své flotile dlouhodobě zvyšuje podíl alternativních pohonů v oblasti těžkých nákladních vozidel a vyvíjí nízkoemisní řešení pro poslední míli. „Zavádění elektrických vozidel na nové trasy je součástí našeho závazku postupně snižovat emise. Hlavní potenciál vozů na elektrický pohon vidíme především při přepravách v maximální vzdálenosti do 200 kilometrů,“ dodává Jan Kodada.
Dodávky a 17paletová vozidla s elektrickým pohonem jsou nasazeny v běžném provozu ve Vídni a nyní nově i v Maďarsku a Chorvatsku. Už více než 2 roky využívá Gebrüder Weiss bezemisní vodíkový nákladní vůz na běžných rozvozových trasách ve Švýcarsku a další tři nákladní vozy s vodíkovým pohonem budou do konce 2023 rozvážet zásilky také v Německu. V Rakousku a nově také v Chorvatsku navíc běžně za zákazníky na poslední míli vyráží nákladní elektrokola (tříkolky).
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva