Veletrhy Brno před řadou let zrušily tradiční jarní autosalon a od té doby není v Česku mnoho automobilových výstav, kde by zájemci mohli vidět průřez celým segmentem trhu motorových vozidel. Výjimkou je pražský e-Salon, jehož pátý ročník proběhl 9. až 12. listopadu na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA.
Letos zaplnil šest hal areálu expozicemi 109 vystavovatelů a stovkami modelů na hrubé výstavní ploše 20 800 čtverečních metrů. Elektromobily, hybridy a další eko vozidla doplnily dobíjecí technologie.
Výstava začala akcí Porsche ČR, kde největší tuzemský importér předvedl elektrické portfolio značek Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA a VW Užitkové. Volkswagen přivezl zbrusu nové ID.7, Cupra předvedla Tavascan. Nechyběla ikonická dodávka ID.Buzz.
Následovaly tiskové konference Škody, Renaultu, Kia, Opelu, Peugeotu a Fordu. Hned dvě významné národní premiéry přivezla na e-SALON Škoda. Těmi byly nová generace Kodiaqu iV a Superbu iV.
Renault poprvé v Česku se představil nový Scenic E-Tech 100% elektrický, který měl svoji světovou premiéru na salonu v Mnichově v září letošního roku. Druhou premiérou značky byl v Letňanech poprvé prezentovaný nový Espace E-Tech full hybrid 200k. Dacia zkoušela zaujmout návštěvníky Joggerem Hybrid 140.
Korejská Kia uspořádala národní premiéru největšího elektrického SUV EV9. Peugeot ukázal symbol nové éry značky – Inception Concept – jen deset měsíců po mezinárodní a osm měsíců po evropské premiéře.
Hyundai připravil Konu Electric, vyráběnou na Moravě v Nošovicích. Opel měl na pódiu elektrickou Corsu.
Všechny své modely vystavila značka DS, nechyběly Alfa Romeo, Jeep, Fiat, Renault, MG, Mitsubishi, Tesla, Ford či e-trucky Daimler Truck, Volvo a Scania. V Letňanech se ukázala i dodávka IVECO DAILY Electric.
A co Číňané? Zájemci o vozy z Říše středu si měli možnost prohlédnout vozy značek DONGFENG nebo NIO. Pozornost budila také značka MG, která už v tuzemsku prodává tisíce vozů čínské provenience ročně.
V halách byly vystaveny i vysokozdvižné elektrické nakladače a bagry či dobíjecí stanice společností ELEXIM, Phoenix Contact, Sectron, Olife Energy, Siemens a dalších.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva