Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

CDV: Česko má 5200 dobíjecích bodů pro 28 000 elektroaut

V Česku je provozováno 5 184 veřejných dobíjecích bodů pro 27 658 osobních bateriových elektrických vozidel. Podíl vysoce výkonných veřejných dobíjecích bodů s velmi rychlým dobíjením (150+ kW) dosáhl na konci června 6,6 % (344 bodů), uvádí Centrum dopravního výzkumu.

Z pohledu značek jsou nejčastěji zastoupeny elektromobily Tesla (6 055), Škoda (4 365), Volkswagen (2 948), BMW (2 613) a Hyundai (2 047), vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Evropské observatoře pro alternativní paliva a Ministerstva dopravy.

Bateriové elektromobily v Česku

Celkem bylo k 30. červnu 2024 v Centrálním registru vozidel Ministerstva dopravy evidováno 40 584 BEVs: 11 092 kat. L, 27 658 kat. M1, 2 kat. M2, 167 kat. M3, 1 606 kat. N1, 10 kat. N2, 21 kat. N3 a 28 BEVs zařazených jako ostatní.

Nejregistrovanější bateriová elektrická vozidla dle kategorie a značky:

– Kategorie L: HECHT (3 169), SUPER SOCO (526), AKUMOTO (490)

– Kategorie M1: TESLA (6 055), ŠKODA (4 365), VOLKSWAGEN (2 948)

– Kategorie M3: SOR (79), ŠKODA (43), SOLARIS (27)

– Kategorie N1: RENAULT (179), FORD (163), MERCEDES-BENZ (158)

– Kategorie N2: FUSO (5), FORD (4), FIAT (1)

– Kategorie N3: VOLVO (11), MERCEDES-BENZ (6), FRAMO (3)

Během uplynulého půlroku bylo v Česku registrováno celkem 5 622 BEVs kategorie M1, 1 460 z nich bylo ojetých, tj. 26,0 %, v součtu si v letošním roce (zatím) připsala nejvíce registrací Tesla (1 987 ks, z toho 274 ojetých, tj. 13,8 %) před Škodou (489 ks, z toho 55 ojetých, tj. 11,2 %) a BMW (476 ks, z toho 264 ojetých, tj. 55,5 %).

K nejpopulárnějším ojetinám z pohledu značek patřily v letošním roce Tesla (274), BMW (264), Volkswagen (220), Hyundai (105) a Nissan (66). Firemní zákazníci nejčastěji volili značky Tesla (1 538), Škoda (458) a BMW (347), ti soukromí pak značku Tesla (449 ks), před BMW (129) a Volkswagenem (128).

Nové bateriové elektromobily v zemích EU meziročně vzrostly o 1,3 %

V EU bylo od ledna do června tohoto roku registrováno 5 683 843 nových osobních vozidel (meziročně o 4,5 % více), z nich 712 637 bylo bateriových elektrických (meziročně o 1,3 % více).

Bateriové elektromobily se s podílem 12,5 % staly čtvrtou nejoblíbenější volbou, nejvíce registrací si připsaly benzínové motorizace (35,3% podíl; meziročně -0,5 %), před hybridními bez externího dobíjení (29,2% podíl; meziročně +22,3 %) a dieselovými (12,9% podíl; meziročně -7,4 %), plug-in hybridy pak dosáhly podílu 6,9 % (meziročně -2,5 %).

Na relativně nízký, pouze 1,3% meziroční růst registrací nových osobních bateriových elektromobilů během uplynulých šesti měsíců v zemích EU, měla vliv zejména situace na největším evropském trhu – v Německu, kde bylo letos registrováno téměř 185 tis. BEVs, což představovalo 16,4% meziroční pokles registrací. Ještě větší relativní pokles byl evidován ve Švédsku, kde bylo registrováno téměř 42 tis. BEVs, meziročně o 19,9 % méně, a také ve Finsku (10 569 BEVs, -30,9 %).

Naopak další významné trhy EU zaznamenaly růst, např. Francie (158 402 BEVs, +14,9 %), Belgie (64 404 BEVs, +47,8 %), Nizozemsko (60 338 BEVs, +4,1 %), Dánsko (38 961 BEVs, +49,0 %). V 16 zemích EU byl evidován meziroční nárůst registrací BEVs, v 10 zemích pokles, v Bulharsku pak stagnace.

„V Česku bylo registrováno 4 146 nových BEVs, což představuje meziroční nárůst o 38,6 %. 3,6% podíl BEVs na registracích napříč palivy nás mezi zeměmi EU řadí na 24. pozici, kdy za námi skončilo Polsko, Slovensko a Chorvatsko. Zásadní vliv na meziroční růst BEVs v Česku měl bezesporu také postupný náběh Záručního programu ELEKTROMOBILITA Národní rozvojové banky, který byl spuštěn v průběhu března a zejména pak poslední měsíc – červen, během něhož bylo registrováno do té doby rekordních 1 524 nových BEVs, což představovalo podíl 6,8 %.

Ke konci června bylo v Česku provozováno 27 658 bateriových elektrických vozidel kat. M1, což představovalo 0,42% podíl na všech osobních vozidlech napříč palivy. V hl. m. Praze bylo registrováno 10 840 BEVs (39,2 %), následoval Středočeský (4 454), Jihomoravský (2 693) a Moravskoslezský kraj (1 727). K dispozici bylo 5 184 veřejných dobíjecích bodů, z toho 6,6 % vysoce výkonných s velmi rychlým dobíjením nad 150 kW, v zemích EU jsou tyto body zastoupeny 8,2 %,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.

V zemích Evropské unie je provozováno téměř 770 tisíc veřejných dobíjecích bodů

V zemích Evropské unie je provozováno 767 925 veřejných dobíjecích bodů, v Česku pak počet veřejných dobíjecích bodů dosáhl téměř na 5 200, vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Evropské observatoře pro alternativní paliva.

Téměř šest z deseti, přesněji 59,5 %, veřejných dobíjecích bodů, je k dispozici ve třech zemích EU: v Nizozemsku 21,8 %, v Německu 19,8 % a ve Francii 17,9 %. Celkem 5 184 veřejných dobíjecích bodů nás mezi zeměmi EU řadí na 14. místo, za Řecko a před Maďarsko. Z celkem 5 184 provozovaných veřejných dobíjecích bodů v Česku bylo 3 768 běžných (72,7 % AC), 1 072 výkonných s rychlým dobíjením (20,7 % DC do 149 kW) a 344 vysoce výkonných s velmi rychlým dobíjením (6,6 %).

Provoz webových stránek www.cistadoprava.cz je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací.

Zdroj: Centrum dopravního výzkumu

25.07.2024Autodealers

Informace odjinud

Test pohonů tentokrát ve videu aneb Jak starý rapid zostudil moderní škodovky

V letošním vánočním dvojčísle tištěného Světa motorů, které ještě koupíte na stáncích, vzbudila velký ohlas reportáž, v níž technici Světa motorů měřili akceleraci vozidel za snížené adheze. A proti čtyřem moderním škodovkám postavili i starou Škodu 743, tedy Rapid 130 z roku 1987 s pohonem zadních kol. Z reportáže vzniklo i video, které vám dnes přinášíme.
auto.cz

Trumpova cla zatěžují německý průmysl. Nejvíc to odnáší automobilky

Vývoz aut vyrobených v Německu do USA klesl o 14 % zejména kvůli protekcionistické politice Donalda Trumpa. Rozšířit tamní výrobní kapacity je však běh na dlouhou trať.
auto.cz

TEST Ford Ranger PHEV – První pracant i do města

Pick-up je pro mnohé nejen pracovní nástroj, ale také klukovský sen. Avšak najít nějaký, který by se v realitě každodenního života neukázal trochu nepatřičný, nebylo dosud možné. Teď je tu plug-in hybridní ranger. Je civilizovaný jako obří kombík a dokáže napájet třeba celý tábor.
auto.cz

Zemřel Karel Kadlec. Čechům dal Rolls-Royce i Aston Martin. Vybudoval jeden z nejvlivnějších podniků u nás

Zakladatel společnosti CarTec Group zemřel po krátké a těžké nemoci. Skupinu, která během dvou dekád vyrostla z ostravského zastoupení BMW do sítě poboček napříč republikou a rozšířila se i o ultra-luxusní značky, přebírá jeho dcera Karin Kadlecová.
auto.cz

MotoGP letos zažilo popularitu jako nikdy dřív. Rekordy padaly snad všude!

Dvaadvacet závodů, plné tribuny a statisíce nových fanoušků po celém světě. Sezóna MotoGP 2025 za sebou zanechala čísla, jaká ani královská třída silničních motocyklů dosud nezažila. Rekordy nepadaly jen na tratích a tribunách, ale také u televizních obrazovek a na sociálních sítích.
auto.cz

DS chce vynalézt další nový segment, tentokrát pro městský hatchback

Příští generace DS 3 dostane nejspíš nové jméno a také může být více „rozkročena mezi segmenty“, naznačil šéf značky Xavier Peugeot.
auto.cz

Unikátní test trakce různých pohonů na kluzkém povrchu: Dědci měli pravdu!

Dva centimetry sněhu a s nimi totální kolaps dopravy letos přišly už v půlce listopadu. Byť kolem jezdí už samá moderní auta, jakmile nasněží, plazí se třicítkou. Kde je příčina? V touze po odpovědi Svět motorů uspořádal unikátní test.
auto.cz

Těchto 6 asistentů řízení milujeme a nenávidíme. Jsou tu speciální Auta z pekla!

Asistenční systémy jsou v moderních autech jednou z nejpalčivějších témat, hned po souboji fosilních paliv a elektřiny. Přinášíme stručný přehled vybraných pomocníků, z nichž někteří pomáhají a jiné bychom nejraději vypojili z pojistkové skříně.
auto.cz

Našli jsme nejhorší nešvar řidičů. V těchto dnech otravuje nejvíc

Mlhovkáři a nesvítiči vč. neosvětlených cyklistů se stali tím nejhorším, co můžete potkat nejen na českých silnicích. Ve finále porazili neznalost pravidla zipu.
auto.cz

Jak jsme vezli kapra: I tak banální věc se může zvrtnout!

Někdy je lepší vyrazit pro štědrovečerního kapra rovnou k rybníku tam, kde se ještě nestihl dozvědět, že má být hlavním chodem. Výlov má totiž svoje kouzlo. Žádné fronty u kádí, žádné dramatické debaty o tom, který je méně nervózní. A tak jsme vyrazili pro jednoho kapra i my.
auto.cz

Jak čeští závodníci slaví Vánoce? Ježíšek v karavanu není výjimkou

Po celoročním kolotoči závodů a náročného tréninku si čeští automobiloví a motocykloví závodníci dopřávají zasloužený odpočinek doma. Vánoce jsou pro ně časem návratu k rodinám.
auto.cz

Nissan chce přizpůsobit audio každému řidiči. Ale může to vážně fungovat?

Nissan slibuje přizpůsobení zvuku konkrétnímu sluchu řidiče na základě krátkého sluchového testu. Zní to chytře, ale otázka zní, zda software dokáže vyřešit problém, který je u moderních aut často mnohem hlubší.
auto.cz

Přímé a zároveň nepřímé vstřikování u benzinového motoru: V čem spočívá největší výhoda?

Benzin můžete do motoru aktivně dopravovat dvojím způsobem. Buď přímo do spalovacího prostoru, nebo do sacího potrubí. Oboje má své výhody i nevýhody. Které to jsou?
auto.cz

Renault 4 s pohonem 4x4 do výroby tlačí sám šéf automobilky. Rozhodnutí padne co nevidět

U malých elektromobilů nedává pohon všech kol velký smysl. Přesto se můžeme velmi brzy dočkat jednoho takového modelu od Renaultu. Zájem na tom má i nový šéf francouzské značky.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.