V „Covidovém“ roce 2020 došlo k silnému propadu registrací osobních a nákladních automobilů, naopak se dařilo kategoriím motocyklů a autobusů, které zaznamenaly výrazný nárůst.
Závěr roku urychlil i růst registrací bateriových elektromobilů, které vzrostly meziročně o 331%, plug-in hybridy pak o 318%.
V listopadu, stejně jako v průběhu celého letošního roku pokračuje meziroční pokles registrací osobních automobilů. Nadále rostou podíly hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických automobilů, u dovážených ojetých vozidel stále stoupá jejich průměrné stáří.
Nákladní a lehké užitkové automobily přes mírný listopadový nárůst vykazují celkově velký meziroční pokles, u velkých nákladních vozů téměř 30%.
Nadále se daří registracím motocyklů, které zaznamenaly vzestup v posledním měsíci i za celé letošní období.
Více v tiskové zprávě
Koronavirus opět zasáhl do prodejů nových vozidel. Po optimistickém období přišel další pokles. Nejvíce jsou dotčeny počty registrací osobních a lehkých užitkových automobilů, kde celkové meziroční propady činí 21,7%, respektive 20,8%. Pouze segmenty motocyklů a autobusů vykazují určitý nárůst.
Kromě stále rostoucích registrací OA s elektrickým a hybridním pohonem se mírně zvýšil i podíl dieselových vozidel.
Více v tiskové zprávě
Meziroční pokles registrací za prvních 9 měsíců roku 2020 je stále velmi výrazný. U osobních vozů činí 22,4%, u lehkých užitkových 23,6% a u nákladních automobilů 35%.
Mírný meziroční nárůst za poslední měsíc u osobních a lehkých užitkových automobilů negativní situaci nemění, neboť odráží loňský nestandardně velký zářijový pokles, způsobený náběhem nového emisního předpisu.
Registrace osobních automobilů poklesly v období 1-8/2020 meziročně o 25%. Srpnový propad však byl ovlivněn i loňským vysokým základem způsobeným koncem platnosti emisního předpisu.
Nadále se zvyšuje podíl OA s elektrickým a hybridním pohonem.
Registrace motocyklů pokračují od května v rekordním růstu.
Více v tiskové zprávě
Oživení trhu silničních vozidel je velice pozvolné.
V období 1-7/2020 pokračuje meziroční propad u osobních automobilů (-23,6%), u lehkých užitkových vozů (-26,4%) a nákladních vozů (-41%); u autobusů a motocyklů došlo naopak k nárůstu registrací.
Vozový park silničních motorových vozidel se za 2. čtvrtletí t. r. rozrostl o 23 858 vozidel na celkových 8 242 952. Jeho průměrné stáří se zvýšilo na 18,11 roku.
Průměrné stáří osobních automobilů, kterých je v současné době registrováno více než 6 milionů, se zvýšilo na aktuálních 15,11 roku. Na tomto vývoji se dlouhodobě podílí i skladba dovážených ojetých vozidel, z nichž je více než 50% starších 10 let.
Červnové registrace osobních automobilů zaznamenaly meziroční pokles o 5%, celkově za 6 měsíců to představuje snížení objemu registrací o 26%.
U nákladních automobilů a lehkých užitkových vozidel pokračuje kritický meziroční pokles, který činí za 1. pololetí 47,34% respektive 27,58%.
V květnu pokračoval výrazný propad registrací nových osobních automobilů, které dosáhly pouhých 56% loňské úrovně. Dále mírně vzrostl podíl vozidel registrovaných soukromými osobami.
Ke značnému poklesu došlo i u dalších kategorií s výjimkou motocyklů a autobusů.
Více v tiskové zprávě
Dubnové registrace osobních automobilů zaznamenaly historicky největší meziroční propad, o 53,4%.
Pokles se dotkl všech segmentů a provedení vozidel s výjimkou OA s elektrickým a hybridním pohonem, jejichž registrace meziročně vzrostly.
Více v tiskové zprávě
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva