V lednu 2024 se meziročně zvýšil počet registrací nových osobních automobilů o 18,8 % (na 20 361 ks). Pokračuje tak zatím pozitivní trend z minulého roku. Pořadí značek na prvních třech místech je Škoda, Hyundai, Toyota. Registrace čistě elektrických OA vzrostly o 10,3 %, hybridní vozy vzrostly celkově o 29,6 %, plug-in hybridy však o 11,7 % poklesly. Ostatní kategorie též meziročně vzrostly s výjimkou velkých nákladních automobilů.
Registrace nových osobních aut v roce 2023 dosáhly 221 422 ks, což je o 29 335 vozidel více než v roce 2022 a představuje to nárůst o 15,27 %.
V roce 2023 bylo registrováno celkem 40 804 osobních automobilů s hybridní pohonnou jednotkou, především registrace hybridů bez vnějšího dobíjení zaznamenaly navzdory nulové statní podpoře enormní nárůst o plných 42,5 %.
Podíl bateriových elektrických vozů v roce 2023 vzrostl o 50 % (z 2 na 3 %). Bylo zaregistrováno 6 640 nových elektromobilů. V EU však podíl dosáhl již přes 16 %.
Z pohledu paliv drží mezi osobní automobily prim benzín (66,24 %), z pohledu obchodních tříd první místo i nadále okupují SUV (45,04 %) a nejprodávanějším modelem je Škoda OCTAVIA (9,85 %).
Dva zástupci prémiového segmentu, dva elektromobily a vůz prodávaný výhradně s pohonem všech kol – taková je skladba finálové pětice, která se utká o prestižní titul Auto roku 2024 v České republice.
Odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů vybrala na základě svých zkušeností z 1. kola jízd letošního jubilejního 30. ročníku ankety Auto roku pět finalistů (v abecedním pořadí): BMW řady 5, Hyundai Ioniq6, Kia EV9, Mercedes-Benz třídy E, Subaru Crosstrek
Registrace nových automobilů v listopadu meziročně vzrostly. U osobních vozidel činil celkový nárůst 11,5 %, z toho u čistě elektrických 71 % a hybridních 44,4 %. Nejprodávanějšími značkami byly Škoda, Hyundai, Volkswagen a Toyota.
Jubilejní 30. ročník ankety Auto roku v České republice byl zahájen zveřejněním seznamu 21 nominovaných vozů, které se budou ucházet o přízeň odborné poroty složené z 20 členů zastupujících téměř dvě desítky různých médií. Na slavnostním vyhlášení 6. února 2024 bude ocenění předávat ministr dopravy pan Martin Kupka.
V říjnu pokračoval meziroční nárůst registrací nových vozidel. U osobních automobilů vzrostly o 18 % (celoročně o 16,7 %). Lehkých užitkových vozů je letos registrovaných nejvíce od r. 2008, a to jak celoročně (18 350 ks, +33 %), tak i v 10. měsíci (+89,4 %).
V říjnu rostly meziročně registrace i v kategoriích motocyklů o 25 %, nákladních automobilů o 14,6 % a autobusů o 85 %.
Výrazný meziroční nárůst se projevil i u bateriových OA, kde celoroční čísla vzrostla o 70 % a říjnová dokonce o 156 %. Podíl bateriových automobilů tím dosáhl v říjnu 3,8 % z celkových registrací.
Registrace nových osobních aut zatím ve všech kalendářních měsících letošního roku překonaly rok 2022
U osobních bateriových elektrických vozů došlo v období 1-9/2023 ve srovnání s 1-9/2022 k nárůstu z 2869 na 4628 vozidel, u benzin-elektrických hybridů pak z 2261 na 3883 vozidel.
Významný nárůst zaznamenaly letos registrace lehkých užitkových vozidel (+27,90 %), naopak u autobusů došlo k výraznému poklesu (-44,42 %).
Teplé počasí nejspíš stojí za meziročním nárůstem registrací motocyklů v září o plných 42,25 %.
Srpnové registrace osobních vozů byly letos o 12 % vyšší než v minulých třech letech, ale přesto dosáhly jen úrovně roku 2015.
18 718 osobních automobilů sice znamená meziroční nárůst, ale v předcovidovém období dosahovaly registrace v srpnu 21 až 27 tisíc kusů. Dodávky nových vozů se již výrazně stabilizovaly, u některých značek a modelů však problémy s dodacími lhůtami přetrvávají.
Elektrických osobních vozů se v srpnu registrovalo 1 131 ks, z toho 589 plně bateriových a 542 plug-in hybridů.
Rekordní registrace zaznamenaly velké nákladní automobily, z nichž 1 ks byl plně elektrický.
V červenci se meziročně zvýšily registrace ve všech kategoriích vozidel.
U nových osobních automobilů došlo k nárůstu o 19,65 %, u lehkých užitkových o 20,62 %. Podíl čistě elektrických vozidel v těchto kategoriích činil 2,9 respektive 1,82 %.
Rovněž výrazně vzrostl počet OA s plug-in hybridním pohonem - o 107 % (celkově se na OA podílely 2,98 %).
Registrace motocyklů i nadále dosahují rekordních čísel (za letošních sedm měsíců již překročily celoroční počty za r. 2018).
Registrace nových vozidel vykázaly v prvním pololetí stabilní růst. U osobních automobilů o plných 16,8 % a projevilo se tak i zlepšení dodávek nových vozů. Každé čtvrté prodané vozidlo nadále připadá na soukromé osoby.
Pokračuje nárůst podílu automobilů s alternativním pohonem, registrace vozidel s čistě elektrickým pohonem vzrostly o 56 %.
Dovoz ojetých osobních automobilů poklesl o 8,9 %, nicméně téměř čtvrtinu tvoří vozy starší 15 let.
Registrace motocyklů v měsíci červnu dosáhly nejvyššího počtu od r. 2008.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva