V říjnu pokračoval meziroční nárůst registrací nových vozidel. U osobních automobilů vzrostly o 18 % (celoročně o 16,7 %). Lehkých užitkových vozů je letos registrovaných nejvíce od r. 2008, a to jak celoročně (18 350 ks, +33 %), tak i v 10. měsíci (+89,4 %).
V říjnu rostly meziročně registrace i v kategoriích motocyklů o 25 %, nákladních automobilů o 14,6 % a autobusů o 85 %.
Výrazný meziroční nárůst se projevil i u bateriových OA, kde celoroční čísla vzrostla o 70 % a říjnová dokonce o 156 %. Podíl bateriových automobilů tím dosáhl v říjnu 3,8 % z celkových registrací.
Registrace nových osobních aut zatím ve všech kalendářních měsících letošního roku překonaly rok 2022
U osobních bateriových elektrických vozů došlo v období 1-9/2023 ve srovnání s 1-9/2022 k nárůstu z 2869 na 4628 vozidel, u benzin-elektrických hybridů pak z 2261 na 3883 vozidel.
Významný nárůst zaznamenaly letos registrace lehkých užitkových vozidel (+27,90 %), naopak u autobusů došlo k výraznému poklesu (-44,42 %).
Teplé počasí nejspíš stojí za meziročním nárůstem registrací motocyklů v září o plných 42,25 %.
Srpnové registrace osobních vozů byly letos o 12 % vyšší než v minulých třech letech, ale přesto dosáhly jen úrovně roku 2015.
18 718 osobních automobilů sice znamená meziroční nárůst, ale v předcovidovém období dosahovaly registrace v srpnu 21 až 27 tisíc kusů. Dodávky nových vozů se již výrazně stabilizovaly, u některých značek a modelů však problémy s dodacími lhůtami přetrvávají.
Elektrických osobních vozů se v srpnu registrovalo 1 131 ks, z toho 589 plně bateriových a 542 plug-in hybridů.
Rekordní registrace zaznamenaly velké nákladní automobily, z nichž 1 ks byl plně elektrický.
V červenci se meziročně zvýšily registrace ve všech kategoriích vozidel.
U nových osobních automobilů došlo k nárůstu o 19,65 %, u lehkých užitkových o 20,62 %. Podíl čistě elektrických vozidel v těchto kategoriích činil 2,9 respektive 1,82 %.
Rovněž výrazně vzrostl počet OA s plug-in hybridním pohonem - o 107 % (celkově se na OA podílely 2,98 %).
Registrace motocyklů i nadále dosahují rekordních čísel (za letošních sedm měsíců již překročily celoroční počty za r. 2018).
Registrace nových vozidel vykázaly v prvním pololetí stabilní růst. U osobních automobilů o plných 16,8 % a projevilo se tak i zlepšení dodávek nových vozů. Každé čtvrté prodané vozidlo nadále připadá na soukromé osoby.
Pokračuje nárůst podílu automobilů s alternativním pohonem, registrace vozidel s čistě elektrickým pohonem vzrostly o 56 %.
Dovoz ojetých osobních automobilů poklesl o 8,9 %, nicméně téměř čtvrtinu tvoří vozy starší 15 let.
Registrace motocyklů v měsíci červnu dosáhly nejvyššího počtu od r. 2008.
V letošním roce se meziročně zvýšily registrace ve všech kategoriích vozidel s výjimkou autobusů, a to jak v květnu, tak za prvních pět měsíců.
U nových osobních automobilů došlo v květnu k nárůstu o 12,31%, za 1-5/2023 o 18,57%. V květnu poklesl podíl benzínu na 64,47%, podíl nafty se naopak zvýšil na 27,75%.
U alternativních pohonů výrazně vzrostl počet čistě bateriových automobilů - v květnu o 102%, za 1-5/2023 o 79%. Plug-in hybridy vzrostly celkem o 61,56% a mírně se zvýšil i počet vozů na LPG (za 1-5/2023 1 496 ks).
Nejvyšší meziroční nárůst zaznamenávají v letošním roce kategorie lehkých užitkových (+20,6%) a nákladních (+19,2%) vozů.
RŮST REGISTRACÍ POKRAČOVAL I V DUBNU
V dubnu letošního roku se meziročně zvýšil počet registrací nových osobních automobilů o 25,25% na 18429 ks.
Vedle osobních automobilů letos (za duben i celoročně) vzrostly i registrace lehkých užitkových vozů, nákladních automobilů a motocyklů. Pouze autobusy zaznamenaly propad.
Počet registrovaných elektromobilů a plug-in hybridů se letos zvýšil o více než 70%.
Dovoz ojetých automobilů letos za první čtyři měsíce poklesl o 10,1%, ale jejich průměrné stáří je stále velmi vysoké - v současné době je to 11 let!
V březnu 2023 bylo zaregistrováno 22 378 nových osobních automobilů a registrace tak poprvé od pandemie covid-19 překonaly registrace z doby před pandemií. Ovšem průměrný věk vozového parku v České republice i nadále povážlivě roste. Průměrné stáří vozidel registrovaných v kategoriích M1 a N1 činí 15,9 roku, v samotné kategorii M1 je to pak dokonce 16,0 roku!
V prvním čtvrtletí roku 2023 se meziročně zvýšily počty registrovaných vozidel v ČR
Celkově registrace nových osobních vozů v období 1-3/2023 vzrostly oproti 1. Q 2022 o 18,89% (z 47 391 ks na 56 341 ks, tj. o 8950 ks). V březnu vzrostly meziročně o 32,39% a překonaly i údaje v roce 2019.
Zvýšil se podíl elektrických osobních automobilů a podíl SUV vozů.
Celkově registrace nových lehkých užitkových vozů v období 1-3/2023 vzrostly oproti 1-3/2022 o 25,68% (z 4 011 ks na 5 041 ks, tj. o 1030 ks). V březnu vzrostly meziročně o 13,58%.
Celkově registrace nových nákladních vozů v období 1-3/2023 vzrostly oproti 1-3/2022 o 31,10% (z 2 029 ks na 2 660 ks, tj. o 631 ks). V březnu vzrostly meziročně o 34,95%.
Meziročně se podíl nafty snížil jen o 0,2%, podíl benzínu se zvýšil o 1%, podíl plně elektrických vozidel se zvýšil o 0,7% na 2,4%
Skútr Honda Forza 350 se stal absolutním vítězem letošního ročníku ankety Motocykl roku, na pomyslných stupních vítězů jej doplnily ještě druhá Ducati Diavel V4 a třetí BMW M 1000 R.
V pátek v podvečer byly v rámci výstavy Motocykl v PVA Letňany slavnostně vyhlášeny výsledky ankety Motocykl roku. Hlavní cenu vítězi předal ministr dopravy Martin Kupka. Letos bylo nominováno celkem 36 motocyklů v šesti různých kategoriích a o vítězích v jednotlivých kategoriích i absolutním pořadí rozhodovala jednak veřejnost a jednak odborná porota.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva