Toyota Motor Manufacturing v Kolíně po odstávce kvůli nedostatku čipů obnovila 6. září výrobu, bude ale omezená. Tento týden vyrobí jen několik stovek aut. Zda se podaří výrobu udržet v chodu, není zatím jasné. Nedaří se ani připravit plánovanou výrobu modelu Yaris.
PR manažeři Svazu dovozců automobilů předvedli 2. září členům novinářských klubů poslední novinky, převážně elektrifikované modely 18 různých značek. Celkem se v pražských Čertousech sešlo 29 automobilů. Jaké vozy byly v nabídce?
Ministerstvo financí dokončilo jednu z největších veřejných soutěží na nákup nových aut, v rámci níž poptávalo vozidla pro 61 subjektů státní správy a samosprávy. Mladoboleslavská automobilka zvítězila s kombíkem Fabia, který dodá v počtu až 498 kusů, a to včetně servisních služeb po dobu 5 let nebo 150 000 km.
Škodovka pokračuje v rušení části směn. Důvodem jsou nadále chybějící čipy, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.
Anytime carsharing přidal k vozům Toyota Yaris a Toyota Corolla Hatchback dalších 190 aut. Jedná se o 120 kusů Toyoty Corolla Combi a 70 kusů Toyoty C-HR, opět s hybridním pohonem, automatem a parkovací kamerou. Celkem nyní mají lidé ve službě Anytime k dispozici 500 toyot.
Klub motoristických novinářů chystá na začátek září tradiční testovací jízdy pro žurnalisty s nejnovějšími automobilovými novinkami. Účast v Čertousech přislíbila i většina PR manažerů značek. Kdy se akce koná a jaké vozy se budou testovat?
Pražskou náplavku už počtvrté zaplní přehlídka automobilů – Auta na náplavce. Výstava se uskuteční od čtvrtka 26. do neděle 29. srpna na obou vltavských pražských březích mezi Železničním a Palackého mostem. Akci přiblížil šéfredaktor Světa motorů Zbyšek Pechr.
Armáda ČR si 10. srpna přebrala prvních 60 terénních vozů Toyota Hilux. Dodávka je součástí kontraktu na až 1200 vozů během čtyř let, který byl uzavřen vloni v listopadu na základě vítězství ve výběrovém řízení. Toyoty Hilux armádě dodá firma Glomex MS.
Červencové registrace 18 405 nových osobních vozů v ČR jsou o 6,9 % nižší než loni a o 15,6 % nižší než předloni, ale o 14,3 % lepší než za sedm loňských měsíců. Žádný, některými ekonomy dříve ohlašovaný prodejní boom, ale ani pesimistický pokles prodejů se nekoná.
Český Goodyear najal nového marketingového koordinátora, který předtím pracoval pro značku Hyundai. Převzal zodpovědnost za marketingové aktivity společnosti na českém a slovenském trhu po Vojtěchu Gurinovi.