Ke 31. květnu 2023 měla vypršet platnost takzvané blokové výjimky pro motorová vozidla. Díky ní platí majitelům záruka na jejich automobil i v případě využití služeb neautorizovaných servisů. Evropská unie nyní prodloužila platnost tohoto nařízení o dalších pět let.
Šéf divize Das WeltAuto Porsche Česká republika Martin Kadečka pozval zástupce autorizovaných partnerských míst a vybrané novináře na „BEV Day“ do drážďanské továrny Gläserne Manufaktur, kde vznikají elektrické vozy Volkswagen ID.3.
Šéf komunikace českého Fordu Petr Burián ukázal novinářům, spolu s vedoucími produktů, Zuzanou Zajícovou a Romanem Růžičkou, nové užitkové, a od nich odvozené i osobní verze modelů vozů Ford Transit Courier a Ford Transit Custom. Premiéru hostila karlínská galerie Hauch.
Stellantis a Hon Hai Technology Group („Foxconn“) oznámily založení společného podniku SiliconAuto s účastí 50/50, který se bude věnovat vývoji a prodeji inovativních polovodičů. Polovodiče, určené pro automobilový průmysl a zejména skupinu Stellantis, budou dodávány od roku 2026.
Přesně rok po položení základního kamene bylo slavnostně otevřeno Truck Centrum Mercedes-Benz ve Velkém Týnci u Olomouce, v části obce Vsisko. Jedná se o pobočku importu, který je akreditovaným dovozcem nákladních vozidel značek Mercedes-Benz a Fuso a má hlavní sídlo v Praze 5 – Stodůlkách.
Magistrát hlavního města Prahy se zabývá návrhem, který by měl ukončit bezplatné parkování elektromobilů v Praze. Způsob rozhodování o dalším osudu tohoto opatření má již dnes negativní dopady na rozvoj elektromobility v České republice.
Asociace reprezentující automobilový a elektromobilní průmysl jsou přesvědčeny, že případné přijetí takového rozhodnutí by zvýšilo emise a hluk z dopravy v Praze a vyslalo nesprávný signál směrem k veřejnosti. Praha a její okolí jsou ekonomicky nejsilnější oblastí České republiky, a možnost zdarma zaparkovat v Praze při dojíždění do práce je jedním z mála benefitů, kterého se majitelům elektromobilů v Česku dostává. Nedostatečná podpora řadí Česko na jedno z posledních míst v Evropě v adopci lokálně bezemisní mobility.
Nové číslo časopisu Český autoprůmysl, který vydává Sdružení automobilového průmyslu přináší informace o transformaci společností v sektoru automotive, ale věnuje se i vztahu mezi podnikovou a akademickou sférou nebo přístupu bank k firmám z hlediska ESG.
Technické muzeum hostilo úvodní tiskovou konferenci letošního ročníku vzpomínkové jízdy historických automobilů 1000 mil československých, jedné z významných veteránských akcí, která se letos koná mimo jiné i pod záštitou prezidenta ČR Petra Pavla a prezidentky SR Zuzany Čaputové.
Jihočeské CB Auto položilo 5. června základní kámen nabíjecího hubu u Plané. Slavnosti se zúčastnili i špičky Škody Auto, města Planá nebo Českých Budějovic.
Skupina Stellantis ve spolupráci s TotalEnergies a Mercedesem-Benz slavnostně zahájila provoz gigafactory na výrobu baterií společnosti Automotive Cells Company (ACC) v závodě Billy-Berclau/Douvrin ve Francii, první ze tří gigafactories plánovaných v Evropě.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva